Világgazdaság

Pezsgőt bonthatnak a Rossmannál

A Rossmann Magyarország Kft.-nek 2016-ban 68 milliárd forint bruttó forgalma volt, ami 11,73 százalékkal jelent többet, mint egy évvel korábban. A társaság közölte azt is, a magyarországi hálózat nagyjából 2,6 százalékát adja a teljes Rossmann cégcsoport árbevételének.

A vállalat 2016-ban összesen 20 százalékkal, csaknem 2 milliárd forinttal költött többet beruházásokra, mint egy évvel korábban. A drogérialánc idén Lajosmizsén, Budapesten a Háros utcában nyitott üzleteket, valamint a szegedi és kiskunhalasi üzletét bővítette. Magyarországon első üzletét 1993 decemberében nyitotta Debrecenben, a bolthálózat legújabb, kétszázadik üzletét pedig márciusban adta át a Csepel Plázában.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]2016-ban 68 milliárd forint bruttó forgalma volt a drogérialáncnak - Fotó: AFP 2016-ban 68 milliárd forint bruttó forgalma volt a drogérialáncnak - Fotó: AFP[/caption]
A cég tavaly több mint 10 százalékkal növelte munkavállalói számát, 2016 végén pedig összesen 1430 embert foglalkoztatott bolthálózatában és üllői központjában. A Rossmann cégcsoport első üzlete 1972-ben nyílt a németországi Hannoverben. 2016-ban 8,4 milliárd euró bevételre tett szert, ami 6,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az összesen 3627 üzlettel rendelkező drogérialánc hat országban - Németország, Lengyelország, Magyarország, Csehország, Albánia és Törökország - van jelen, több mint 50 ezer embert foglalkoztat, és jövőre mintegy 250 új drogéria nyitását tervezi. A drogérialánc 16 ezer terméke közül 2200 sajátmárkájú, az üzleteknek pedig naponta megközelítőleg 1,7 millió vásárlója van.

Rosmann Magyarország Kft. drogéria Csepel Pláza