BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felpörgött a japán gazdaság a második negyedévben

Több mint két éve nem növekedett olyan nagy ütemben a japán gazdaság, mint 2017 második negyedévében – írja a Reuters hírügynökség, a japán kormány hétfőn közzétett adataira hivatkozva. A japán gazdaság április és június között éves viszonyításban 4 százalékkal nőtt, ami sokkal jobb eredmény az előzetesen becsült 2,5 százalékos bővülésnél. Az idei első negyedévhez képest a második negyedévben 1 százalékos volt a növekedés.

A világ harmadik legnagyobb gazdasága immár zsinórban hat egymást követő negyedévben növekedett, legutóbb erre 2005 januárja és 2006 júniusa között volt példa. 2017 második negyedévében a bővülés alapját az év eleji erős export adta, de a lakossági fogyasztás is 0,9 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest. Emelkedett a tartós javak iránti igény, és éttermi étkezésekre is többet költöttek a japánok. Ez különösen annak figyelembevételével jó hír, hogy a japán jegybank 2013 áprilisában mennyiségi lazításba kezdett, hogy leszámolhassanak az ország gazdaságát sújtó deflációval. A célként kitűzött 2 százalékos infláció elérése azonban a gyenge lakossági fogyasztás mellett egyre csak késett. A fogyasztói kiadások növekedését segíthette az is, hogy az elmúlt negyedévben Japánban 0,7 százalékkal emelkedtek a bérek. A japán gazdasági miniszter, Motegi Tosimicu szerint azonban a lakossági fogyasztás továbbra sem állt teljes egészében lábra, bizonyos területeit még politikai lépésekkel, az ellátói oldalt érintő reformokkal kell erősíteni.

A G7-államok közül a júniusban zárult negyedévben Japán gazdasági növekedése volt a legimpozánsabb – állapította meg az ING szingapúri közgazdásza, Rob Carnell, a Bloombergnek nyilatkozva. A japánok ezzel Kanadát, Franciaországot, Németországot, Olaszországot, az Egyesült Királyságot és az Egyesült Államokat utasították maguk mögé az áprilistól júniusig terjedő időszakban nyújtott gazdasági teljesítményükkel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.