BUX 43,034.16
-1.44%
BUMIX 3,795.71
-0.34%
CETOP20 1,861.71
-1.18%
OTP 8,976
-4.08%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
-3.80%
ANY 1,560
-0.32%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
+0.66%
+2.15%
-0.89%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-1.80%
MOL 2,886
0.00%
DELTA 38.85
+0.39%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
+0.76%
-1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Megvan a beruházás forrása

Napokon belül elkezdődik az M3-as északi szakaszának felújítása, és várhatóan október végén zárják le a forgalom elől ezen a részen a metrót. Ez attól függ, hogyan haladnak a munkák, és miként egyeztetnek a vállalkozóval – mondta Bolla Tibor, a megrendelő Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) vezérigazgatója, miután hétfőn aláírta a két nyertes cég illetékesével a kivitelezési szerződést.

Az északi vonalszakasz állomásait a Strabag Építőipari Zrt. végzi, a szerződés nettó értéke 24,1 milliárd forint. A munkálatok végső átadási határideje 2018. december 31 – ismertette Tarlós István főpolgármester. A vágányépítési, alagúti munkák, a biztosítóberendezések és a központi diszpécserrendszer korszerűsítése esetében a megrendelő szintén a BKV, a vállalkozó a Swietelsky Vasúttechnika Kft. A szerződés nettó értéke 47,8 milliárd forint. Ezekkel a munkálatokkal 2020. augusztus 24-ig kell végeznie a kivitelezőnek a teljes 17,1 kilométeres vonalszakaszon.

Az északi szakasz felújítása a következő állomásokat érinti: Dózsa György út, Árpád híd, Forgách utca, Gyöngyösi utca, Újpest-Városkapu és Újpest-Központ. Négy állomáson lift épül, az Árpád hídi metróállomásnál most is található felvonó, egyedül a Dózsa György útnál nem lesznek liftek, de ott a fix lépcsők mellé mozgólépcsőket építenek be – mondta a főpolgármester.

A kormánnyal réges-rég hatályos az a támogatási szerződés, amellyel a kabinet biztosítja a 137,5 milliárd forintot, még abban az esetben is, ha az unió nem adna támogatást – mondta Tarlós. A felújításra tehát megvan a fedezet, a másik két tender eredményétől függ, hogy mennyi lesz a rekonstrukció végleges költsége – tette hozzá Bolla.

A BKV meg tudja oldani a metrópótlást, ehhez megvan a szükséges számú busz és járművezető, bár a sofőröket jelenleg is toborozzák – tette hozzá a vezérigazgató. Nem lesz szükség a metrópótlás miatt valamely más vonal ritkítására. A metróvezetőknek a felújítás idejére is munkát fognak biztosítani a BKV-n belül, nem lesznek elbocsátások – tette hozzá.

A munkák tehát az északi szakaszon kezdődnek, és mivel a középső és a déli szakaszra – vagyis a Lehel tér és a Kőbánya-Kispest végállomás közötti részre – nem voltak alátámaszthatók a beérkezett ajánlatok, ezekre új tendereket írnak ki – mondta a főpolgármester. A második és a harmadik szakaszra vonatkozó pályázatok még ősszel megjelennek, a munkálatok ezeken a szakaszokon legkorábban 2018-ban indulhatnak – közölte Bolla.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek