BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Filmvászonra való, világraszóló sikersztorit ír a Netflix

Csúcsra futtatta a Netflix árfolyamát a vártnál is jobb gyorsjelentés, ráadásul a menedzsment a jövőre nézve is optimista várakozásokat fogalmazott meg.

A Netflix árfolyama átlépte a 200 dolláros lélektani határt az on­line videótéka és streamszolgáltató vártnál jobb harmadik negyedéves gyorsjelentése után. A kurzus a keddi nyitást már 207 dolláron várta. A dinamikus globális terjeszkedésbe fogó cég ügyféltoborzó stratégiájának köszönhetően szeptember végén már 109,2 millió előfizetővel rendelkezett. Bár a telítettség jeleit mutató amerikai piacon június óta csak 1,6 százalékkal tudták növelni a szolgáltatásaikra havi 8–14 dollárt befizetők számát, ezt a teljesítményt a globális küzdőtéren elért 9 százalékos plusszal feledtetni tudták. Odahaza 52,7, a határokon túl pedig 56,5 millióan fizetnek a több ezer film és a saját gyártású sorozatok – köztük a Kártyavár, a Sherlock vagy a Narcos – megtekintésének jogáért.

Az ügyfélszám gyarapodása a bevételeken is meglátszik, a negyedévet az egy évvel korábbinál harmadával nagyobb, 2,99 milliárd dolláros forgalommal zárták. Ez megfelelt az elemzői várakozásoknak, a többi szám viszont túl is ment rajtuk, hiszen az egy részvényre eső profit (EPS) 29 centes értéke pár centtel felülmúlja a Reuters elemzői konszenzusát. Az adózott nyereség 129,6 millió dollár volt. Meglepő módon a hosszú távú adósságállomány június óta alig 50 millióval nőtt, értéke viszont elérte a 4,9 milliárd dollárt. A folyó negyedévben 41 centes EPS-t és 13 százalékkal magasabb, 3,3 milliárd dolláros bevételt várnak, amihez már a frissen csatlakozó, 6,3 millióra becsült előfizető is hozzáteszi a magáét. S ha csak az amerikai előfizetők fele fogadja el a Netflix két hete bejelentett, csomagonként 1-2 dolláros áremelési ajánlatát, azzal negyedévente 160 millió dollár friss pénzhez juthat a cég. A forrásokat azonnal a saját készítésű produkciókba csatornázzák be, ezekre jövőre az idei 6 helyett már 8 milliárd dollár áll majd Ted Sarandos tartalomfejlesztési igazgató rendelkezésére. Ebből 30 filmsorozat és 80 játékfilm hozható ki. A cél, hogy saját tartalmaik adják a teljes repertoár legalább felét 2018 végére. A Net­flix ugyanis Sarandos szerint nem kockáztathatja, hogy külső cégek jóindulatától függjön. A Walt Disney például hasonló saját szolgáltatása elindítását elősegítendő visszavonja filmjeinek sugárzási jogát, s példáját más stúdiók is könnyen követhetik, nehéz helyzetbe sodorva ezzel a Netflixet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.