A General Motors és Fiat Chrysler Automobiles után a Ford is meglepetéssel szolgált befektetőinek: a második számú amerikai autógyártó a piac által várt 32 centes egy részvényre eső nyereség (EPS) helyett 43 centről számolt be. A forgalom is túllépett a Reuters elemzői várakozásain: 32,8 helyett 36,5 milliárd dolláros adat jelent meg a bevételi sorban. Riválisaihoz hasonlóan a Ford is a hazai piacon és Kínában tudta eladásait számottevően növelni – írja a CNBC.
Az adózott nyereségnek a tavalyi egyről 1,6 milliárd dollárra való ugrásában döntő szerepet játszott a cégnél az új vezérigazgató, Jim Hackett kinevezése óta zajló radikális költségcsökkentési hullám, továbbá az is, hogy a Ford pontot tett az egy évvel korábban még gyakori visszahívási akciók végére.
Igaz, a legendás F–150-es kisteherautók bő egy hete elrendelt javítása miatti 267 millió dollárra becsült kiadás már az évzáró negyedév számláját terheli.
Az RBC Capital elemzője, Joseph Spak szerint viszont korai és túlzott a Fordot övező optimizmus, egyelőre a Hackett-féle költségcsökkentés eredményjavító hatása látszik a számokon, a termékpaletta és a technológia megújulása leghamarabb 2019–2020-ban adhat szárnyat a Ford árfolyamának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.