Több mint húszéves történetének legnagyobb fejlesztésébe vág bele a Szarvasi Mozzarella Kft., és terveik szerint egy 2500 négyzetméteres új üzemet építenek – közölte Rohony Miklós, a társaság tulajdonos-ügyvezetője. Amennyiben pozitív elbírálást kap a Ginop (Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program) keretében beadott pályázatuk, a beruházás jövőre elkezdődhet. Ennek értéke 1,84 milliárd forint, amelynek 25 százalékát saját erőből finanszírozná a cég, emellett számítanak a 37 százalékos intenzitású támogatásra, a fennmaradó részt pedig támogatott hitelből teremtenék elő. A fejlesztés eredményeként a napi százezer liter tej feldolgozása 150 ezerre nőne. A tavaly 4600 tonna mozzarella sajtot gyártó, ezzel a mozzarellaszegmensben hazai piacvezető örménykúti cég a régi üzemrészben új technológiákat telepít a felszabadult helyre. A tervezett beruházás nemcsak a kapacitást, hanem a feldolgozás hatékonyságát is növelné.
A bővítésti terveket az is motiválta, hogy a cégalapító Rohony Miklós és a menedzsment tagjai szerint ahhoz, hogy minőségben és mennyiségben is nagyot tudjanak előrelépni, az eddigi kis lépések helyett nagyobb volumenű elképzeléseket kell megvalósítaniuk. „Vagy fejlesztünk, és kiszolgáljuk a megnövekedett igényeket, vagy maradunk kicsik és szép lassan megszűnünk” – összegezte a Rohony Miklós. „Nincsenek világmegváltó terveink, egyszerűen csak azt akarjuk, hogy mindenki a mi mozzarellánkat egye” – tette hozzá.
A társaság fontosnak tartja a beszállítói partnereit, hiszen a jó minőségű mozzarella alapanyaga a jó minőségű tej. Kizárólag hazai tejet vásárolnak fel, és több beszállítóval évtizedes kapcsolatokat ápolnak. A társaság is fejlesztett: 2006-ban Budaörsön kereskedelmi és logisztikai központot, valamint hűtőraktárt építettek, négy évvel később átadták az örménykúti készáru- és hűtőraktárt, 2014-ben bővítették a gyártóüzemet és korszerűsítették a meglévő technológiát. Az utóbbi két évben vállalat- és minőségirányítási rendszereket vezettek be, illetve fejlesztettek tovább.
A kapacitásnöveléssel nemcsak a hazai piacon történő további mintegy 20-25 százalékos bővülésre, hanem a régiós növekedésre is meglesz a lehetőség – áll a cég közleményében. Egyelőre a teljes árbevétel alig 5 százaléka származik exportból. „Romániába szállítjuk a legtöbb terméket, de a környező országok mindegyike potenciális piacként jön szóba” – emelte ki Rohony Miklós. A társaság árbevétele folyamatosan nő, tavaly már elérte az ötmilliárd forintot, az utóbbi négy évet pedig nyereséggel zárták. A cég nyitni akar a társadalmi ügyek irányába is: az egészséges táplálkozás és életmód a termékeik alapján releváns, de a cég szeretne bekapcsolódni különböző társadalmi ügyek felkarolásába is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.