A korábbiaktól nagyon eltérő igényei vannak az Y és a Z generációnak a munkaadókkal szemben – értettek egyet a felszólalók egy szakmai konferencián. A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom együttműködést kötött a Családbarát Vállalat Mentorszervezetekkel, a GE Hungaryvel, a British Telecommal, a K&H-val és az Ingatlan.com-mal. Tordai Ágnes, a mozgalom vezetője elmondta: az a cél, hogy megszülessenek a kívánt, tervezett gyermekek.
Szabó Zoltán, a British Telecom ügyvezetője szerint az elmúlt években nagyon megváltozott a lojalitás kérdése, valamint a munkavállalókkal szembeni elvárás – manapság másképpen kell motiválni és megtartani a kollégákat. Át kell értékelnünk a lojalitást, ma már nem tíz évre keresnek állást a munkavállalók, már annak is örülünk, ha valaki öt-hat évet nálunk marad, az átlag ennél sajnos alacsonyabb – tette hozzá.
Készítettek egy felmérést a Z generációra vonatkozóan – ők azok, akik most fejezik be felsőoktatási tanulmányaikat –, és kiderült, hogy ez a generáció már úgy akar sokat keresni, hogy emellett több idő jut a magánéletre is. Szabó Zoltán szerint velük már másképpen kell kommunikálni, hiszen ők már okostelefonnal, tablettel a kézben nőttek fel.
Az Y generáció valóban más, mint az X, de sokat is tanulunk egymástól – mutatott rá Vámos Tamás, a GE Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Olyan körülményeket akarnak létrehozni cégüknél, amelyben jól érzik magukat a munkavállalók. Marton Éva, a GE családbarát programjának vezetője szerint a különbözőségek szempontjából teljesen mindegy, hogy egy multiról vagy egy kkv-ról beszélünk, mert a munkavállalók igényei ugyanazok.
2008 óta nagyon átalakult a munkaerőpiac, a válság első éveiben a munkavállalók nagyon féltették munkahelyeiket, és a bankszektort különösen sújtottak ezek – hangsúlyozta Révész Bálint, a K&H HR személyügyi szolgáltatások főosztályának vezetője. Hozzátette, hogy a válság évei elmúltak, ám a kivándorlás az Y generációnál jól érzékelhető jelenség, a K&H-ban is tapasztalják ezt. Egyebek között emiatt is egyre több az üres pozíció. Ők is érzékelik, hogy már nem tizenöt-húsz évre terveznek a munkába állók, hanem maximum két-három évre. Számukra az az elsődleges, hogy fejlődni tudjanak: ha két-három év alatt nem tudnak magasabb pozícióba kerülni a bankon belül, akkor váltanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.