BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem mond le martfűi üzeméről a Heineken

Martfűi üzeméről a Heineken Hungária nem folytatott tárgyalásokat a Lixid Projekt Kft.-vel – ahogy a vállalat korábban bejelentette –, martfűi telephelyét továbbra is disztribúciós és logisztikai bázisként kívánja használni a jövő évtől – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság. A Heineken ennél bővebben nem reagált arra, hogy az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. egy budapesti ügyvédi irodán keresztül hivatalos levélben tudatta a holland anyacéggel, hogy megvásárolná a Heineken közelmúltban bezárt martfűi gyártóegységét és a csíkszeredai gyárat, mindezt pedig Lénárd András, a vállalat tulajdonosa is megerősítette.

A söripari konszern hazai leányvállalata azt is tudatta lapunkkal: a minőségre és az innovációra építő stratégiával, valamint fenntartható működés mellett tovább kívánja erősíteni pozícióját hazánkban. A stratégia részeként 2015-ben 1,8 milliárd forintos fejlesztésbe kezdett Magyarországon, idén pedig soproni üzemében 30 százalékos kapacitásbővítést hajt végre. José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója megállapította, hogy az idei meleg nyár eleve kedvezett a sörös cégeknek, a piaci trendek pedig elmozdulást mutatnak a prémiumkategóriák irányába, ami előnyös a Heinekennek, hiszen a vállalatnál vannak a magyar piac legerősebb sörmárkái, és közülük a legtöbb az idén két számjegyű növekedést mutat.

Az anyavállalat sem tért ki az Igazi Csíki Sör gyártójával folytatott vitájára a tegnap kiadott harmadik negyedéves gyorsjelentésében, a ritkás régiós adatok közül pedig nem lehet kisilabizálni, hogy az ügy miként érintette a holland óriáscég magyarországi és romániai forgalmát. A cég régiónk fogyasztási adatait együtt kezeli az afrikaival és a közel-keletivel, és csak annyit állapít meg, hogy a szeptember 20-val zárult három hónapban globálisan 2,5 százalékkal nőtt a Heineken termékek iránti kereslet a tavalyihoz képest, s a nálunk (+8,8 százalék), az Amerikában (+2,9) és az Ázsiában (+12,2) mért plusz ellensúlyozni tudta a nyugat-európai fogyasztás gyengülését (–2,8). Különösen a francia és a holland eladásokkal voltak elégedetlenek, ott a hideg téllel magyarázták a gyengébb bizonyítványt. Pozitív példaként Brazíliát, Oroszországot, Dél-Afrikát és Mexikót említik.

Az első kilenc hónapban 161,3 millió hektolitert értékesített a világ második legnagyobb sörgyártója, ez 6,8 százalékkal haladja meg a bázisidőszak eladásait. A harmadik negyedév 60 millió hordós forgalmat hozott. A Heineken adja az eladások 17 százalékát, a csillagos márkából éves szinten 3,4 százalékkal fogyott több. A hollandok a nyereség alakulására sem panaszkodhatnak, az adózott eredmény az év első kilenc hónapjában 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és 1,49 milliárd euróra nőtt. A Heineken közleményben nyugtatta meg befektetőit, hogy az üzleti évet a terv szerinti nyereséggel zárja. Ők azonban, az első fél év sikerét látva, ennél még jobbra számítottak, emiatt 2,7 százalékkal esett a sörrészvény árfolyama Amszterdamban, ám a papír az idén így is 16,5 százalékos pluszban van.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.