Ritkábban vásároltak, nagyobb összegben napi fogyasztási cikket idén január–június között, mint tavaly ugyanebben az időszakban – derül ki a GfK Kereskedelmi analízisek című, az idei első fél évet elemző tanulmányából. Az év első felében újra a diszkontok teljesítménye bizonyult a legjobbnak. A kutatóintézet tanulmánya szerint a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított költése 2017 első fél évében stagnált az azt megelőző év azonos időszakához képest. A háztartások ritkábban vásároltak, de alkalmanként többet költöttek.
Az idei első fél évben a diszkont rendelkezett a kereskedelmi csatornák közül a legnagyobb vásárlói hatókörrel, és az átlagos kosárméretet tekintve is csak a hipermarket előzte meg a sorban. Az árukészletében nagy arányban kereskedelmi márkákat tartó diszkontcsatorna nem csupán a leglátogatottabb volt 2017 első felében, de a csatornához tartozó három láncból kettő forgalmának az átlagosnál nagyobb részét a magas jövedelmű háztartások adták. A tanulmány megállapítja továbbá, hogy a keresletnek köszönhetően tovább erősödtek a kereskedelmi márkák mind a diszkontok, mind a drogériák és a szupermarketek esetében, valamint újra nőtt a kártyás vásárlások aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.