BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabilizálódik a személyi számítógépek piaca

Minimális csökkenést mért a személyi számítógépek (PC) piacán a harmadik negyedévben az IDC, a legújabb adatok is arra utalnak, hogy a szektor kezd stabilizálódni. A piackutató cég előzetes becslése alapján 67,2 millió PC-t adtak el a gyártók a július–szeptemberi időszakban, ez alig 0,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ráadásul jóval kisebb volt a csökkenés, mint azt előzetesen várták: az IDC prognózisában még 1,4 százalékos visszaesés szerepelt.

A kutatócég elemzésében rámutat: már az elmúlt negyedévekben is megfigyelhető volt, hogy a vártnál jobb eredményeket érnek el a gyártók, ami arra utal, hogy kezd stabilizálódni a piac. A harmadik negyedéves eredményeket részben a feltörekvő piacokon tapasztalható élénk kereslet, részben az iskolakezdéshez kapcsolódó akciók dobták meg.

Az adatok alapján az is jól látszik, hogy tovább koncentrálódott a piac, az öt legnagyobb gyártó már a teljes forgalom közel háromnegyedét tudhatja magáénak. A HP Inc. megtartotta vezető pozícióját, ráadásul a társaság igen jó eredményt ért el, hiszen 6 százalékkal növelte értékesítését a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az öt piacvezető cég közül egy sem tudott ilyen mértékű fejlődést felmutatni. A második Lenovo például mindössze 0,1 százalékos bővülést ért el a személyi számítógépek forgalmában éves összevetésben, és a harmadik Dell is csak 0,8 százalékkal növekedett. Az élen egyébként rendkívül kiélezett a verseny: a HP 22,8, míg a Lenovo 21,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.

A nagy gyártók közül komoly zuhanás volt tapasztalható az ASUS-nál (az IDC előzetes adatai szerint): a társaság PC-értékesítése majdnem 15 százalékkal esett vissza a harmadik negyedévben 2016 hasonló időszakához képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.