BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előretörtek a nagyok

Egyre inkább a globális márkákat preferálják a fogyasztók világszerte a helyben előállított termékekkel szemben – derül ki a Nielsen piackutató legújabb tanulmányából. A világmárkák iránti preferencia legerősebben a babatörlőkendő, pelenka és bébiétel, -tápszer kategóriánál mutatkozik, ahol a fogyasztók mindössze 7 és 10 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárláskor a helyi gyártókhoz húz a szíve. Alacsony, mindössze 12-12 százalékos a helyi előállítású termékek iránti érdeklődés a vitaminok/kiegészítők, illetve az állateledel esetében. Ezzel szemben a tejtermékek (54 százalék), édes-sós keksz, csipsz és sütemény (32 százalék), jégkrém (31 százalék) és ásványvíz (30 százalék) kategóriáknál kifejezett előnyt élveznek a helyi előállítású termékek a globális márkákkal szemben.

Magyarországon a tejtermékek esetében a válaszadók 75 százaléka a hazait részesíti előnyben. Szeretjük a helyi jégkrémet és ásványvizet: tízből négyen csakis magyar márkát választanának a polcok kínálatából. És erős még a magyar csokoládé-édesség kategória, a vevők 30 százalékának a lokális brandhez húz a szíve. Alkohol (bor-sör) esetében erősek a globális márkák, a magyarok kevesebb mint negyede választ helyi márkát.

 

SZÖVEGKIEMELÉS:

A magyarok leginkább a tejtermékek esetében részesítik előnyben a hazait: a válaszadók háromnegyede helyi márkát választana

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.