Előretörtek a nagyok
Egyre inkább a globális márkákat preferálják a fogyasztók világszerte a helyben előállított termékekkel szemben – derül ki a Nielsen piackutató legújabb tanulmányából. A világmárkák iránti preferencia legerősebben a babatörlőkendő, pelenka és bébiétel, -tápszer kategóriánál mutatkozik, ahol a fogyasztók mindössze 7 és 10 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárláskor a helyi gyártókhoz húz a szíve. Alacsony, mindössze 12-12 százalékos a helyi előállítású termékek iránti érdeklődés a vitaminok/kiegészítők, illetve az állateledel esetében. Ezzel szemben a tejtermékek (54 százalék), édes-sós keksz, csipsz és sütemény (32 százalék), jégkrém (31 százalék) és ásványvíz (30 százalék) kategóriáknál kifejezett előnyt élveznek a helyi előállítású termékek a globális márkákkal szemben.
Magyarországon a tejtermékek esetében a válaszadók 75 százaléka a hazait részesíti előnyben. Szeretjük a helyi jégkrémet és ásványvizet: tízből négyen csakis magyar márkát választanának a polcok kínálatából. És erős még a magyar csokoládé-édesség kategória, a vevők 30 százalékának a lokális brandhez húz a szíve. Alkohol (bor-sör) esetében erősek a globális márkák, a magyarok kevesebb mint negyede választ helyi márkát.
SZÖVEGKIEMELÉS:
A magyarok leginkább a tejtermékek esetében részesítik előnyben a hazait: a válaszadók háromnegyede helyi márkát választana


