Hangulatjavítás vásárlással
A jövedelem növekedésével egyre kevésbé jelent boldogságot a vásárlás, s fontosabbá válnak más örömforrások, viszont jellemzőbb a fölösleges termékek beszerzése, és nő a lejárt szavatosság miatt kidobott élelmiszerek mennyisége – állapította meg egy reprezentatív kutatás adataira támaszkodva az Antall József Tudásközpont. A vásárlási motivációt vizsgálva kiderült: az Y és a Z generáció, illetve a 2000 után születettek
a legkönnyebben befolyásolhatók, hajlamosak az átgondolatlan vásárlásokra. Az alacsonyabb keresetűeket és a vidékieket az új termékek beszerzése boldogsággal tölti el, előbbiek vásárlási döntéseit a megfelelési vágy is motiválja. Az idősebbeknek kevésbé öröm a vásárlás, ők használati cikkeket, a fiatalabbak ruházati termékeket és élelmiszereket vesznek szívesen.


