A Luka Novi Sad néven bejegyzett újvidéki Duna-kikötő privatizációjára meghirdetett pályázatra 12 cég és egy magánszemély jelentkezett. A kérők között olyan külföldi cégek is vannak, mint a német Rhenus SE & CO KG, a szlovák Largo SA, a dubaji P&O Ports, valamint az amerikai Valona Group. Az amerikai Lear vállalat bázisa is a kikötő területén található, ahol ez a cég több mint 10 ezer négyzetmétert bérel. Az újvidéki kikötő becsült értéke szakemberek szerint meghaladja a 20 millió eurót. A vevő azonban csak a működtetési jogot szerezheti meg, a földterület állami tulajdonban maradna.
Kérdés, hogy Belgrád ezúttal valóban hajlandó lesz-e megválni a nyereséges vállalattól, hiszen az utóbbi 12 évben többször is meghirdették – például 2004-ben és 2008-ban –, majd mégsem adták el a vajdasági gabonaexport szempontjából kulcsfontosságú állami vállalatot. Ráadásul az utóbbi két évben mintegy 140 millió dinárt (366 millió forint) költöttek a korszerűsítésére, és jelenleg Szerbia teljes gabonaexportjának 30-40 százaléka ezen a kikötőn keresztül hagyja el az országot.
A Duna-kikötő az elmúlt két évben rendre több mint egymillió tonnás forgalmat bonyolított le, és a megvalósított nyereség egy részét az állami költségvetésbe utalták. Szerbia nagyobb kikötői közül a prahovói, a belgrádi és a pancsovai sem bonyolít le ekkora forgalmat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.