BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ajándékcsere-invázióra számítanak a cégek

Bár nem lenne kötelező, a vállalkozások többsége – fogyasztóbarát szempontok miatt – kicseréli a karácsonyra kapott termékeket, ha ezt az ügyfelek kérik, mindezt dacára annak, hogy vannak, akik visszaélnek ezzel – derült ki a Marketing Commando 150 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével a napokban végzett, nem reprezentatív online felméréséből. A vállalkozások 65 százaléka tervezi, hogy nyitva lesz karácsony és szilveszter között. A megkérdezett cégek tapasztalatai szerint az ajándékvásárlók 5-10 százaléka szokott cserélni, többségük karácsony és szilveszter között, ezért zsúfoltságra lehet számítani az üzletekben. Ha megvan a blokk, és az áru sértetlen, a válaszadó vállalkozások 85 százaléka minden további nélkül kicseréli a visszavitt ajándékot. A megkérdezettek 47 százalékánál, ha a vevő nem talál megfelelő cserét, levásárolható az áru ára, 38 százalékuk pedig visszaadja a pénzt.

A vevők többsége szeretné mihamarabb elintézni a cserét. A vásárlók 40 százaléka még karácsony és szilveszter között, 48 százaléka pedig január első hetében igyekszik kicserélni a karácsonyi ajándékokat. Mindössze a vásárlók 10 százaléka hagyja január közepére a cserét. Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint ezen a területen jelentős a fejlődés, de még így is sok cég kekeckedik feleslegesen az ajándékcserénél, jóllehet annak a cégnek, amelyik elégedett vevőket szeretne, rugalmasnak és nagyvonalúnak kell lennie a visszáru kezelésénél.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.