Terjeszkedik a kínai autóipari cég
Kivásárolja a Cevian Capital alapkezelőt a kínai Geely Holding Group a Volvo A. B.-ből – írta a Reuters. A Geely a Volvo személyautó-gyárának tulajdonosa, most pedig a Volvo A. B.-ben, a teherautókat, buszokat, hajómotorokat és munkagépeket gyártó vállalatban 8,3 százalékos tulajdonrészt szerez, amelyhez 15,6 százaléknyi szavazat jár. Az akvizíció értéke nem publikus. A Geely 2010-ben vette meg a Volvót a Ford Motorstól, a kínai cég tulajdonolja a London Taxit, a legnagyobb malajziai gyárat, a Protont, valamint a brit Lotus 51 százalékát is.
Tőkét vonna be a dél-koreai hajógyár
Közel 29 százalékkal esett szerdán a Hyundai Heavy Industries részvényárfolyama azt követően, hogy a dél-koreai hajógyár bejelentette, új részvényeket bocsát ki – írja a BBC. A cég 1,2 milliárd dollárt szeretne bevonni pénzügyi problémái rendezésére, amelyet részben
a globális kereslet csökkenése, részben a kínai konkurencia idézett elő.
Kár volt sorban állni kincstárjegyekért
Eredmény nélkül zárult az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) diszkontkincstárjegy-értékesítése. A december 18–22. közti időszakban 49,9 milliárd forintért vásároltak volna a befektetők a meghirdetett 30 milliárdnyi hitelpapírból, de végül az ÁKK egyetlen ajánlatot sem fogadott el. A féléves magyar állampapírokból az ÁKK 12,6 milliárdért tervezett értékesíteni, de valamennyi ajánlatot elfogadva 58,9 milliárd forint értékben zárult a jegyzés. Az állam hitelezői a másfél százalékos éves kamat felét kapják meg hat hónap múlva. Az éves magyar állampapír jegyzésén a felajánlott 56,9 milliárd értékű kötvényre 74,18 milliárd ajánlat érkezett. Az ÁKK 65,2 milliárdot adott el a papírból, 2 százalékos kamattal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.