Javult a magyar gyerekek olvasási szövegértése a legfrissebb PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) eredményei alapján. A magyar diákok 2016-ban 554 pontot értek el, ez az öt évvel ezelőtti eredményhez képest 15 ponttal magasabb – mondta Balázsi Ildikó, az Oktatási Hivatal főosztályvezetője.
A 2001-ben kialakított 500 pontos PIRLS-skálaátlaghoz viszonyítva 2001-ben 543, 2006-ban 551, 2011-ben pedig 539 pont volt a magyar tanulók átlageredménye. Idén Magyországnál nyolc ország teljesített jobban, többek között Oroszország, Szingapúr, Finnország és Lengyelország is. A nemek tekintetében a kislányok erősebbek szövegértésben: a lányok a fiúknál 13 ponttal többet értek el. Nemzetközi szinten 19 pont volt a lányok és a fiúk között a különbség.
A javuló eredményekhez Palkovics László oktatási államtitkár szerint hozzájárult az is, hogy 2012-ben állami fenntartásba kerültek az iskolák, így biztonságosabbá váltak a működési körülmények, valamint az is, hogy Magyarországon 86 százalékról 93 százalékra nőtt az óvodába járó gyerekek aránya. Felmérések szerint ugyanis jobb eredményt érnek el az iskolában azok a gyerekek, akik legalább három évig óvodába jártak – tette hozzá az államtitkár. A magyar diákok átlagteljesítménye a fővárosi, városi, megyeszékhelyeken lévő iskolákban jobb volt, mint a községekben. Az olvasás szeretete területén is egy kicsit javult a helyzet. Míg 2011-ben a magyar tízévesek 22 százaléka nem szeretett olvasni, tavaly ez az arány 20 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.