Hatalmas, kétszázmillió forintos bírságot kapott a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH), és még jól is járt, mert többszörös visszaesőként ennek több mint a kétszeresét is kiszabhatták volna rá – derül ki a GVH közleményéből.
A GVH azt vizsgálta, hogy a Vodafone valós adatokat közölt-e a fogyasztókkal a készülékek áráról, amikor ügyfeleinek szóló, a készülékei értékesítési ajánlatait népszerűsítő, 2013 októberétől megjelenő reklámkampányaiban nem mutatta be a készülékek akciós ára (1–19 999 forint) mellett a hűségidő alatt a készülékekhez köthetően befizetendő havidíj-többletet. A GVH megállapította, hogy a Vodafone ezen árakról megtévesztően tájékoztatta az érdeklődőket az érintett reklámokban, így az átlagos fogyasztóban az a téves benyomás alakulhatott ki, hogy számára – hűségidős elköteleződéssel, de – különösen kedvező árat javasolnak. Tévesen hihette, hogy az árnak csupán a kiemeléssel érintett elemét kell megfizetnie a készülékkel kapcsolatban.
A Vodafone a GVH által kimondott jogsértést nem ismerte el, de együttműködése jeleként a piaci gyakorlaton túlmutatóan szigorította megfelelési programját. Többek között felajánlotta az érintett fogyasztóknak a határozott idejű szerződések ingyenes felbontását, vállalva az ezzel járó, jelentősebb pénzügyi terhet is. A hivatal az intézkedéseket – kiemelten pedig a jóvátétel jellegű szerződésbontási ajánlatot – jelentős bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe. A bírság összegét, amelyet az egyes kampányok költségei alapján számított ki, ezért mérsékelte végül az említett 200 millió forintra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.