Idén már november végéig több személyautót helyeztek forgalomba, mint amennyire az év elején a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az egész esztendőben számított. Az egyesület 102 ezer új személygépkocsi értékesítését jósolta, ám a DataHouse adatai szerint a novemberi 12 400-as eladási mutatóval az első tizenegy hónapban már több mint 105 ezer új autó talált gazdára. A trendeket látva, az MGE szeptemberben 112 ezer darabra módosította előrejelzését. De még így is jelentős az elmaradás a válság előtti időszak számaitól: akkor volt olyan év, amikor a mostaninak több mint a dupláját értékesítették.
A Skoda került novemberben az élre, több mint 1800-at adtak el belőle, és a második helyre szoruló Suzukiból is 1300-nál többet vittek haza. A dobogó alsó fokán a Fordot találjuk, az ezres „klubba” az Opel került még be. Az első tizenegy hónap adatai szerint azonban a Suzuki tartja a vezető szerepét, 12,96 százalékos piaci részesedése kikezdhetetlennek tűnik; az összesítésben második Ford és harmadik Skoda 10 százalék alatti szeletet hasít ki a piacból. A városi terepjárók szintén tartják magukat, az alsó középkategóriás autókhoz képest több mint négy százalékpontos előnyt szereztek. Egy évvel korábban még csaknem fordított volt a helyzet.
Az MGE szerint az is kedvező, hogy az exportált, vagyis a Magyarországon forgalomba helyezett, majd külföldön értékesített autók aránya nem változik. Más szóval a további szolgáltatások (szerviz, javítás) igénybevételére több kocsi marad az országban. A magánvásárlók visszatérése folytatódik, immár eléri a 40 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.