A felnőtt magyar internetezők közül kevesebben vásároltak a tavalyi fekete péntek alkalmával, mint egy évvel korábban – derül ki az eNET internetkutató felméréseiből. Míg 2016-ban 2,1 millió internetező vásárolt az akcióban részt vevő üzletekben és webáruházakban, addig 2017-ben csupán 1,7 millióan. Pedig az előzetes felmérés alapján még kétszer ennyien voltak azok, akik vásárolni terveztek ezeken a napokon. A forgalom is elmaradt a várakozásoktól: az előzetes becslés szerint akár 120 milliárd forintot is hozhatott volna a Black Friday, ezzel szemben ennek csupán a fele valósulhatott meg.
A felmérésből az is kiderült, hogy tavaly év végén a felnőtt internetezők 90 százaléka vásárolt karácsonyi ajándékot, 4,9 millióan hagyományos, 3,7 millióan online módon. A fenyőfa alá szánt meglepetésekre hozzávetőleg 234 milliárd forintot költhettek tavaly, ennek 58 százalékát fizikai, 42 százalékát webáruházakban költötték el az eNET szerint.
Voltak olyanok, akik már nem tudtak az év végi ünnepek előtti kiszállítással online rendelést feladni, illetve a külföldi webáruházakból tervezett rendeléseiket inkább elhalasztották. A kiszállításra vonatkozóan minden ötödik online vásárló tapasztalt kiugróan magas díjakat. A 2016-os időszakhoz képest a késés ideje ugyanakkor mérséklődött: átlagosan négy napra (egy évvel korábban átlagosan öt nap volt).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.