A válság éveit idéző visszaesés jellemezte tavaly a brit autókereskedelmet. A Brexitre készülő szigetországban az előző évinél 5,7 százalékkal kevesebb, összesen 2,54 millió új autó kelt el, amit szakértők – a kilépés miatti bizonytalan fogyasztói hangulat mellett – a dízelautók iránt a kibocsátási botrány következtében megrendült bizalommal magyaráznak. A gyártók és kereskedők szakmai szervezetének (SMMT) adatai szerint a dízelek iránti kereslet 17 százalékkal esett. Ebben a rájuk vonatkozó, jövő áprilistól hatályos adóemelés is közrejátszott. Nagy-Britanniában 2040-re tervezik a dízel- és a benzines autók forgalmazásának betiltását.
A piac zsugorodását eredményezte az is, hogy az autóeladások a megelőző két évben rekordot döntöttek, de a font vásárlóerejének gyengülése is negatívan hatott a keresletre. Ráadásul a folyamat az SMMT szerint nem is áll meg: a szervezet az idén újabb 5–7 százalék közötti forgalomcsökkenést valószínűsít. Emlékeztetnek arra, hogy decemberben az éves összevetésű visszaesés mértéke már elérte a 14 százalékot, és a lejtmenet kilencedik hónapja tart – írja a Bloomberg. Ám a nyolc évvel ezelőtti szintre visszazuhant eladási adatban egy pozitív elem mindenképp van, hisz a brit újautó-vásárlásokból már 4,7 százaléknyit hasítottak ki a részben vagy teljesen elektromos hajtású modellek. Ez mennyiségben 120 ezer darabot jelent. A választékkal nincs gond, a helyiek nyolcvanhét alternatív hajtású modellből választhatnak, ha környezetbarát megoldást keresnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.