A mobilfizetési rendszerek sokkal gyorsabb ütemben váltják le a ma használatos fizetési megoldásokat, mint ahogyan annak idején a kártyák kiszorították a készpénzt. Skandináviában már a lakosság 70 százaléka használja a mobilfizetési módokat, és ezt a szintet alig öt év alatt érték el – mutatott rá közleményében a svéd mobilfizetési rendszerekkel foglalkozó Auka, egyúttal bejelentve, hogy Magyarországon is kíván terjeszkedni. Még izgalmasabbnak nevezték Kína példáját, ahol 2017 októberében már 12 ezermilliárd dollárt ért el a mobilfizetések volumene, éves összevetésben 40 százalékot növekedett – egy olyan országban, ahol három évvel ezelőtt szinte kizárólagosságot élvezett a készpénz. A skandináv típusú mobilfizetés azt jelenti, hogy a fogyasztó a telefonja és egy app segítségével bármilyen általa választott fizetési módot alkalmazhat, platformtól és bankkapcsolattól függetlenül. A legtöbb európai bank azon hezitál, hogy az Apple Pay, Samsung Pay, Android-Pay vagy a Masterpass rendszerek valamelyikét alkalmazza.
A skandináv mobilfizetési módszerek azért terjedtek el ilyen mértékben, mert rugalmasabbak, mint az egyetlen pénzintézetre vagy egyetlen platformra kidolgozott megoldások. A technológiai óriásvállalatok – például a Google vagy a Facebook – is ebbe az irányba indultak el fejlesztéseikkel.
„A magyar piacon még nem alakult ki domináns mobilfizetési rendszer. A skandináv országok példájához hasonlóan itt sem tudtak igazán gyökeret verni az Apple Payhez hasonló, egy-egy bankra szabott megoldások. A bankrendszer azonban erős, az okostelefon-használat is dinamikusan fejlődik, és a PSD2 bevezetése miatt most érkezett el az a pillanat, amikor a pénzintézeteknek lépéseket kell tenniük ezen a területen – mutatott rá Daniel Döderlein, az Auka vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.