Fenntartja termékei exportjának felfüggesztését új termelőegységei beindulásáig a Mapei Kft., amely 2,8 milliárd forintból bővíti és korszerűsíti sóskúti üzemét – jelentette be a nemzetközi csoport éves tájékoztatóján Markovich Béla, a magyarországi vállalat ügyvezető igazgatója. Ugyanitt Luca Damia, a csoport magyarországi területi menedzsere az 54 országban 75 gyártóegységet működtető cég nemzetközi terjeszkedéséről elmondta: az elmúlt 25 évben 25 felváráslást hajtottak végre, és csak az utóbbi öt évben 30 százalékkal nőtt az alkalmazottaik száma. Több mint ezer új termékreceptúrát dolgoztak ki a vállalat 28 kutató-fejlesztő központjában, amelyet 300 millió eurós beruházásból hozott létre a cég.
A 10 ezer fős, olasz gyökerű és 2,4 milliárd euró forgalmú csoport bevételeinek 30 százalékát már Észak-Amerikában szerzi. Stratégiai, nem pedig pénzügyi befektetőként határozza meg magát. A dinamikus bővülés ellenére továbbra is az építéskémiai piacra fókuszál, és „belülről érti meg az egyes országok piacát”, ezért mindenütt a helyiekkel és a helyi vezetőkkel dolgozik. A Mapei Kft. is magyar cég, magyar munkavállalókkal, magyar partnerekkel – hangoztatta Markovich Béla. A vállalat építőipari szakmákat népszerűsítő programját, a szakemberek gyakorlati továbbképzését, az Első Magyar Szakemberközösség létrehozását és a kiemelkedő teljesítményt díjazó Mesterek Mestere díj alapítását egyaránt az ágazat egyik legsúlyosabb problémájára adott válasznak tartja a csoport. A munkaerőhiányhoz hasonló szakemberhiány enyhítésére népszerűsítik az általános iskolákban az építőipari szakmákat.
A magyar építőipar további növekedését a tavalyinál szerényebbre, de még így is 20 százalékkal bővülőre várja a Mapei Kft. A cég árbevétele tavaly 27 százalékkal 12,8 milliárd forintra nőtt, holott a célterületén, a befejező építés ágazatban még csupán 9,5 százalékkal bővült a piac. Az építőipari cégek várakozása szerint az idén 15 százalékkal nőnek az építési költségek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.