A zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítésére Európai Friss Kalandok néven indul hároméves magyar–francia kampány. Az ötmillió eurós költségvetés 80 százalékát az Európai Unió adja, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarára (NAK) jutó támogatás pedig 1,2 millió euró – mondta a program beharangozóján Győrffy Balázs, az agrárkamara elnöke. Az összefogásban a NAK partnere az Interfel francia szakmaközi szervezet. A NAK 400 ezer fős tagságából több mint 50 ezren kötődnek az érintett ágazathoz.
A pályázathoz készített GfK-kutatás szerint a gyermekes hazai családok egyre kevesebb egészséges kertészeti terméket fogyasztanak, de a KSH adatai sem kedvezők: az országban 2005 és 2011 között 9 százalékkal kevesebb zöldség és gyümölcs fogyott, holott a hazai halálozási arány magas, a megfelelő zöldség- és gyümölcsfogyasztás pedig csökkenti egyes betegségek kockázatát. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete, a WHO fejenként napi 400 gramm zöldséget, illetve gyümölcsöt ajánl, de Magyarországon 260, Franciaországban pedig 321 gramm a fogyasztás.
A remélt növekedés javíthatja a hazai kertészet teljesítményét is. Győrffy Balázs szerint a napi fogyasztás 400 grammra emelése önmagában 730 ezer tonna többlettermelést és 100 milliárd forint új értéket hozna az ágazatnak.
Erős agrárhagyományai ellenére Magyarország és Franciaország is hátul kullog a zöldség- és gyümölcsfogyasztásban – mondta Éric Fournier, Franciaország magyarországi nagykövete. Az unióban az egészség és a fizikai jóllét a szakmapolitikák középpontjában áll, a kertészeti termékek fogyasztása pedig ezeket szolgálja. A 2020-ig tartó
Európai Friss Kalandok kampány eszközeit a NAK és az Interfel ahhoz igazította, hogy elsősorban a gyerekek és a gyermekes családok számára tegyék vonzóvá a zöldség- és gyümölcsfogyasztást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.