Az X3-as formailag mindig is kilógott kicsit a sorból, az első nemzedék például teljesen önálló stílussal rendelkezett – szó sem volt arról, hogy a BMW egy kicsinyített X5-öst dobott volna piacra. A második generáció már jobban igazodott a márka fő csapásirányához, de a félidős modellfrissítésig nem volt annyira fontos szempont, hogy a nagy testvérre hasonlítson. A két nemzedékből 1,5 millió példány talált gazdára. A harmadik kiadásnál úgy leheltek új életet a formába, hogy az egy kategóriával feljebb induló X5-öst juttassa eszünkbe. Arányai nagyon hasonlók, így középkategóriás modell létére az X3-as is impozáns, a tesztelt verzió M sportcsomaggal és Phytonic kék fényezéssel kifejezetten feltűnő. A nagyobb vesékkel, az új szabású fényszórókkal és a térhatású hátsó lámpákkal erőteljesebb a jelenléte.
A 4708 milliméteres hosszával hat centivel múlja felül típuselődjét, a tengelytáv 5,4 centiméterrel hosszabb. Ennek ellenére sikerült csökkenteni az autó tömegét, átlagosan mintegy 55 kilogrammal. A helykínálatra a legtöbb vetélytárshoz hasonlóan nem lehet panasz, 190 centis vezető mögött egy csaknem ugyanilyen magas utas kényelmesen elfér, ráadásul a panorámatető sem vesz el sokat a fejtérből. Az ülések skálája széles, az M csomaghoz adott sportfotelek oldaltartása pazar, a kihúzható combtámasszal pedig az ülőlap hossza is változtatható. Hátul is jól formázott szélső üléseket találunk, sajnos azt viszont el kell fogadni, hogy a középső hely nem éppen kényelmes, főleg, hogy vaskos kardánalagút rabolja el a lábaknak jutó teret.
A láblendítésre is nyíló csomagtérfedél mögött öblös, 550–1600 literes raktér várja a pakkokat, igaz, a magas perem nem könnyíti meg az ember dolgát. Amellett, hogy az ülések lehajtása után sík rakteret kapunk, említésre méltók az akasztófülek, a hálós oldalsó rekesz és a sínes rögzítőrendszer is.
A vezetői környezetet egyfelől pazar anyagok és elsőrangú kivitelezés jellemzi, ebben egyértelműen ledolgozta eddigi hátrányát az X3-as. Másodsorban viszont a BMW kezd beleesni abba a hibába, amit az Audi is elkövetett saját típusainál. Autórajongó legyen a talpán, aki meg tudja különböztetni a BMW-ket belülről, az X3-as, az 5-ös, a 6-os GT és a 7-es között minimális különbségek vannak. A magasabb kategóriákat idézi a display key okoskulcs is. Távparkolásra ugyan nem képes az X3-as, de a látványos érintőképernyős kulcs segítségével bekapcsolhatjuk az állófűtést, vagy megnézhetjük, mekkora távra elég az üzemanyag. A szolgáltatások színvonalát vagy a felszereltséget nem érheti kritika, sőt az, hogy az autó nyilvántartja az okostelefonunk naptárába rögzített eseményeket is, mutatja, hogy milyen irányba tartanak a fejlesztések. Bár az újdonságból egyelőre nincs hibrid, mint mondjuk a Mercedes GLC-ből vagy a Volvo XC60-asból, az X3-as motorpalettájára nem lehet panasz, hiszen 184–360 lóerő közötti erőforrások alkotják a kínálatot – ezek közül nyilvánvalóan a 190 lóerős 20d ígérkezik slágernek. Újdonság a 360 lóerős X3 M40i topmodell, de a tesztelt xDrive30d változat is rászolgál a sportos jelzőre. A 3,0 literes, sorhatos gépezet 265 lóerős csúcsteljesítménye és 620 newtonméteres nyomatéka fölényesen gyorsítja a testet. Álló helyzetből és nagyobb tempóról is ugrásszerűen indul meg. Az, hogy 7,6 literes tesztátlagot regisztráltunk, s hogy a hatótáv elérheti az 1000 kilométert, jól mutatja, hogy teljesítményéhez képest takarékos ez a változat. Az sem mellékes, hogy a sorhatos motor hangélmény szempontjából sem utolsó.
A megfelelő menetprogram kiválasztásával egészen megváltozik az autó karaktere, olyan, mintha kihegyezné érzékeit. Ettől függetlenül Comfort alapbeállításban is közvetlen a kormányzás, és minimális a karosszéria oldaldőlése, szóval a BMW-gének az üzemmód változtatása nélkül is érezhetők.
A friss BMW a kvalitásainak megfelelően nem éppen az olcsó modellek táborát gyarapítja, a 3,0 literes dízellel 17 millió forint az alapára. A közvetlen konkurensek közül hasonló motorral csak a Jaguar F-Pace drágább, a 258 lóerős Mercedes GLC 350 d 4Matic 15,65 milliót, míg a 286 lóerős Audi Q5 3.0 TDI quattro 16,23 millió forintot kóstál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.