Az ügyfélszolgálatok munkáját is átalakítja a digitalizáció, egyre terjednek az úgynevezett chatbotok, az automatizált hívások és a mesterséges intelligenciával működő rendszerek. Az új technológiákkal egyszerre számos platformon lehet sokkal több ügyfelet kiszolgálni. Várakozások szerint 2019-re bevételük 25 százalékát is elveszíthetik azok a cégek, amelyek nem fordítanak kellő figyelmet a digitalizációra – hívta fel a figyelmet az Evolution konferencián Bortnyák Adorján, a Geomant ügyvezető partnere. Miközben az emberi erőforrás igénye csökken, a rengeteg új digitális csatorna – például a weboldalak, a mobilalkalmazások vagy a közösségi média – kiszolgálására való igény egyre nő, ami szükségszerűvé teszi az új technológiai megoldások alkalmazását.
Az előrejelzések szerint 2019-re a chat aránya a jelenlegi 6-ról 16 százalékra, míg a közösségi médiáé 4-ről 9 százalékra emelkedik – így a két terület már az ügyfélkiszolgálás 25 százalékát fogja kitenni. Akik nem készülnek fel e csatornák kiszolgálására, elveszíthetik azon ügyfeleiket, akik ezeket tartják a legkényelmesebb kommunikációs formának, más szóval a bevételük akár negyedétől is eleshetnek. Ám azok a cégek, amelyek egyszerre több csatornát hatékonyan szolgálnak ki, nagy versenyelőnyt szerezhetnek. Az automatizáció megfelelő technológiai megoldások használata esetén az adatok összesítésében, sok lényeges következtetés levonásában is a hasznunkra lehet. A Geomant vezetője azonban arra is felhívta a figyelmet, hogy a chatbot sem veszélytelen, hisz a vállalatok brandjét képviseli, tehát fontos, hogy ha alkalmazzuk őket, akkor megfelelő módon tegyük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.