Az American Airlines megrendelt 47 darab Boeing 787 Dreamlinert hosszú járataihoz, bővítve ezzel alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású repülőgépeinek flottáját. Ez az ügylet 12,3 milliárd dollárt hoz a Boeingnek, és letörte az Airbus azon törekvését, hogy kiterjessze széles körű repülőgép-értékesítését az Egyesült Államokban – írja a Bloomberg.
A légitársaság visszavonta az igényét 22 darab Airbus A350 típusú repülőgépre, amelyeket még a US Airways rendelt meg korábban (a US Airways 2015-ben olvadt össze az American Airlinesszal). Az Airbusnak azzal kell szembesülnie, hogy a legnagyobb légi közlekedési piacon, az Egyesült Államokban nagyot erősödik a Boeing.
A jelenlegi ügylet idén már a második alkalom, hogy ez a cég felülkerekedik az Airbuson, és úgy tűnik, sikerült meggyőznie az ügyfeleket, hogy álljanak át a 787-esre. A Hawaiian Airlines az egyetlen vásárló az Airbus A330-800-ra, a múlt hónapban azonban úgy döntött, hogy tíz Dreamlinert rendel a Boeingtól.
„Nehéz volt a döntés a Boeing 787, valamint az Airbus A350 és A330neo között. Végül azért döntöttünk a 787-es mellett, mert célunk, hogy egyszerűsítsük a flottáinkat” – mondta Robert Isom, az American Airlines elnöke.
A tervek szerint a légitársaság csökkenti a széles törzsű repülőgépeinek a számát, ennek következtében spórolhat a karbantartási és a képzési költségeken. Korábban azt nyilatkozták, hogy a megrendelt Airbus A350-esek túl kicsik ahhoz, hogy nyereségesen tudják őket működtetni. A jelenlegi Boeing-ügylet magába foglal 22 darab 787-8 típusú gépet, amely a jet család legkisebb tagja, és 25 darabot a 787-9-es típusból. Ez egyben azt is jelenti, hogy az amerikai flotta duplázza a Dreamerseknek, a Boeing legfejlettebb repülőgépeinek a számát.
A Boeing 787-8 típusú gépek 2022-ben érkeznek majd meg a légitársasághoz, és csak egy évvel később áll be a flottába az első 787-9-es. A légitársaság előbb a kiöregedett Boeing 767-300-as típusú gépei helyett használja majd őket, később az Airbus A330-300s és a legöregebb Boeing 777-200-as gépeket helyettesítik.
Egy korábbi rendelését azonban halasztja az American Airlines: 40 darab Boeing 737 Max típusú gép érkezése 2025-re és 2026-ra csúszik, holott az eredeti megállapodás szerint ezek a repülők 2020-ban és 2022-ben érkeztek volna meg. A döntést azzal indokolták, hogy ez az ütemezés jobban illeszkedik a régi gépek jövőbeni tervezett nyugdíjazásához.
Az Airbus tájékoztatása szerint az A330neóval több mint száz légitársaságnál értek el sikereket, főként olyanok veszik, akiknél a gép korábbi verziója működik. A 250 férőhelyes A330-800-as típusból az első gép már az idei év közepén elindul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.