Az X2-es valóban kilóg a sorból, a bajor márka tudatos kockázatvállalással döntött a radikálisan eltérő arculat mellett. El is fér egy ilyen vagány kis modell az uniformizált palettán. Az X4-es és az X6-os kompakt fivére kategóriájának prémiumcsücskében az első szabadidőkupé. Legfőbb optikai ismérve a feje tetejére állított hűtővesék által rajzolt front, a trapézszerű levegőnyílások, illetve a C oszlopon díszelgő márkalogó, idézve a legendás kupék, a 2000 CS és a 3.0 CSL megoldását.
Sportos kiállása nem véletlen, hiszen a testvérének tekinthető X1-esnél több mint 7 centivel alacsonyabb és rövidebb is, miközben tengelytávolságuk megegyezik. Az arányváltozások 35 literrel kisebb csomagteret hoztak magukkal, de ez aligha lesz mérlegelési szempont a piaci vadászterületen „fiatal szívűként” megnevezett vásárlórétegnek. Az utastérben az X1-esből már ismerős belső köszön vissza, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy a középső kezelőpanel itt határozottabban fordul a vezető felé, illetve hogy a csúszókulisszás helyett immár billenőfejes váltókar mélyebben ül a kulisszában.
Az anyagok, a minőség és a funkcionalitás rendben van, a bajorok ügyelnek a részletekre. A BMW odatette magát az X2-essel, hiszen egy eddig sosem volt modellt vezet be a piacra, az újdonságokra, a trendi fejlesztésekre oly fogékony célközönségnek pedig nem lehet akármit és akárhogy lenyomni a torkán.
Az F39-es típuskódú autó dizájnere, Jozef Kaban korábban a Bugatti és a Skoda főtervezője volt. A kínálat favoritja a 190 lóerős, összkerékhajtású dízel, a 20d lehet. A motor harmonikusabb, mint a nála 41 lóerővel izmosabb 25d. A galvánsárga, a misanokék és a sunsetnarancs fényezés között szubjektív érzések dönthetnek. A vezetői üléspozíció alacsony, sokkal inkább juttatja eszünkbe az 1-est, mintsem az X1-est. Az általános helykínálat jó, elöl és hátul is kompromisszumok nélkül elfér az ember, s az sem zavaró, hogy a hátsó ülés itt nem tologatható, mint mondjuk az X1-esnél. Meglepő, hogy a kívülről szűknek, laposnak tetsző ablakvonal ellenére mennyire nincs bezártságérzet, hátul helyet foglalva sem érzi magát bunkerben az utas. Bár a körkilátás a kupés sziluettből adódóan igencsak korlátozott, a tolatókamera segítségével gond nélkül parkolhatnak majd a manővertől idegenkedők is.
Jó minőségű aszfalton gyorsan értelmet nyer a feszes hangolású, közvetlen irányíthatóságot garantáló futómű, a már több fronton is jeles bizonyítványt szerző 20d motor pedig itt sem okoz csalódást. A keresztmotoros építéshez társított nyolcfokozatú Aisin sebességváltó remek társ a hajtásláncban, a japán szerkezet vajpuhán kapcsol, de ha kell, akkor a sportos beállításban katonásabbra is képes venni a figurát.
A szerpentineken és a hegyes-völgyes autópályás szakaszokon a direkt kormányzás és a hatásos fék is piros pontot érdemel, ugyanúgy, mint az utastér zajszigetelése. Az autó olyan impulzusokat ad, hogy kedvünk támad azonnal fickósabbra venni a tempót, abszolút átjön az agilis BMW-s „fertőzés”. A paletta egyébiránt a fronthajtású sDrive20i-vel indul, momentán ez az egyetlen benzines, majd jön a 20d és a 25d, mindkettő xDrive hajtáslánccal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.