A május elején véget ért Pekingi Autószalonon bemutatott lépcsős hátú Mercedes-Benz A-osztályt Európában nem fogják forgalmazni. A Mercedes-Benz rögtön a távol-keleti piac igényeire szabott, nyújtott tengelytávolságú és hosszabb hátsó ajtóval szerelt L változatot leplezte le. Európában 6 centiméterrel kurtább formában lesz elérhető ez a modellváltozat. A Mercedes-Benz A-osztály szedán nyújtott kivitelét a Beijing-Benz cég gyártja majd, és 2018 második felében kezdik forgalmazni.
A meglehetősen sportos vonalvezetést elnézve óhatatlanul is felmerül a kérdés: ha az egyszerű, lépcsős hátú változat ilyen jól néz ki, akkor vajon mit találnak ki a kínálatban továbbra is megmaradó CLA kupé és kombi számára a formatervezők? Hátratolt utastér és mélyre helyezett lámpák teszik sportossá a formát. A kínai piacon rózsaarany fényezéssel is lehet majd választani az autót, amely különösen jól kiemeli a vonalakat. Meghatározó a belső térben a teljesen digitális műszerfal, illetve a 64 színű hangulatvilágítás. Az MBUX digitális rendszert megtanították kínaiul, több kínai nyelvjárást is képes felismerni, ami nagyban megkönnyíti az ügyfeleknek a hangvezérlést. Az ötajtóshoz képest 60 milliméterrel 2729 milliméterre nyújtott tengelytávolságból a hátul ülők lábtere profitál, a 4609 milliméter hosszú karosszériában még 420 literes csomagtérnek sikerült helyet szorítani. Kínában a piaci bevezetéskor csak az 1,33 literes turbómotorral, 136 vagy 163 lóerős teljesítménnyel forgalmazzák a lépcsős hátú A-osztályt, második ütemben csatlakozik ezekhez a 190 lóerős 2,0 literes turbóerőforrás. A hétfokozatú dupla kuplungos váltó minden esetben alapfelszerelés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.