A magyarországi oktatás a digitális felszereltség szempontjából az uniós középmezőnybe tartozik: egy számítógépre hat diák jut, míg az uniós átlag öt – derül ki az Európai Bizottság most először készült felméréséből az oktatás digitalizáltságáról. A 2011–2012 között rögzített adatok szerint a hazai 8. és 11. évfolyamok tanárainak a 49 százaléka a kutatás előtti két évben több mint hat napot fordított információs és kommunikációs technológiai (IKT) képessége fejlesztésére, amelyre az uniós tanárok 45 százaléka szánt időt.
Magyarországon ezen a héten (április 8–12. között) rendezik a közoktatás negyedik digitális témahetét, amelyhez 953 iskola csatlakozott. Az elmúlt négy évben a csaknem nyolcezer digitális pedagógiai projektben 19 ezer tanár és 325 ezer diák vett részt. Az idei eseményen kiemelten hangsúlyos a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megközelítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása a témahétbe. A csatlakozó intézmények az általuk kiválasztott témákat (például robotika, digitális kincskeresés, e-könyv-készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek) dolgozták fel digitális pedagógiai módszerekkel és eszközökkel.
A teljes hazai oktatási rendszer digitális átalakításának határideje 2020, ekkorra az ország minden iskolájában lesznek okostantermek a szükséges eszközparkkal együtt. Magyarország Digitális oktatási stratégiája szerint – amelyet 2016-ban fogadott el a kormány – az oktatás minden szintjén biztosítani kell a digitális kompetenciák elsajátításának, a munkaerőpiac által elvárt digitális készségek megszerzésének feltételeit. E program keretében legutóbb Újbudán adtak át öt új okostantermet, így a számuk már tizenkettőre nőtt. A tantermek kialakítására mintegy 120 millió forintot költött a kerület önkormányzata, és folyamatos a pedagógusok továbbképzése, a digitális tananyagok fejlesztése is. A kezdeményezésre a piac is felfigyelt: a UPC Magyarország tavaly két újbudai iskolának adományozott digitális tantermet. Az iskolák informatikai fejlesztését és a digitális kompetenciák fejlesztését szolgáló uniós projektek együttes kerete 62,27 milliárd forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.