BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A középmezőnyhöz tartozik a magyar oktatás digitalizáltsága

A magyarországi oktatás a digitális felszereltség szempontjából az uniós középmezőnybe tartozik: egy számítógépre hat diák jut, míg az uniós átlag öt – derül ki az Európai Bizottság most először készült felméréséből az oktatás digitalizáltságáról. A 2011–2012 között rögzített adatok szerint a hazai 8. és 11. évfolyamok tanárainak a 49 százaléka a kutatás előtti két évben több mint hat napot fordított információs és kommunikációs technológiai (IKT) képessége fejlesztésére, amelyre az uniós tanárok 45 százaléka szánt időt.

Magyarországon ezen a héten (április 8–12. között) rendezik a közoktatás negyedik digitális témahetét, amelyhez 953 iskola csatlakozott. Az elmúlt négy évben a csaknem nyolcezer digitális pedagógiai projektben 19 ezer tanár és 325 ezer diák vett részt. Az idei eseményen kiemelten hangsúlyos a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megközelítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása a témahétbe. A csatlakozó intézmények az általuk kiválasztott témákat (például robotika, digitális kincskeresés, e-könyv-készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek) dolgozták fel digitális pedagógiai módszerekkel és eszközökkel.

A teljes hazai oktatási rendszer digitális átalakításának határideje 2020, ekkorra az ország minden iskolájában lesznek okostantermek a szükséges eszközparkkal együtt. Magyarország Digitális oktatási stratégiája szerint – amelyet 2016-ban fogadott el a kormány – az oktatás minden szintjén biztosítani kell a digitális kompetenciák elsajátításának, a munkaerőpiac által elvárt digitális készségek megszerzésének feltételeit. E program keretében legutóbb Újbudán adtak át öt új okostantermet, így a számuk már tizenkettőre nőtt. A tantermek kialakítására mintegy 120 millió forintot költött a kerület önkormányzata, és folyamatos a pedagógusok továbbképzése, a digitális tananyagok fejlesztése is. A kezdeményezésre a piac is felfigyelt: a UPC Magyarország tavaly két újbudai iskolának adományozott digitális tantermet. Az iskolák informatikai fejlesztését és a digitális kompetenciák fejlesztését szolgáló uniós projektek együttes kerete 62,27 milliárd forint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.