Világgazdaság

Diszkontbenzinkutakkal erősít az OMV

Néhány Ausztriával szomszédos országban, köztük Magyarországon jelenne meg újabb diszkont-töltőállomásokkal az OMV csoport, főként olyan helyeken, ahol az egységeket saját gyártású üzemanyaggal tudja ellátni.

Magyarországon, Németország déli részén és Szlovéniában kíván terjeszkedni üzemanyagtöltő diszkontállomásaival az OMV, de kibővítené hasonló ausztriai hálózatát is. Ezek az egységek alkalmazottak és boltok nélkül működnek, viszont – mint a társaság hangsúlyozza – költség- és időhatékony tankolást kínálnak. Az OMV-nek Ausztriában mintegy 220 ilyen kútja van. Az újabbak nyitásakor fontos szempont, hogy azokat is el lehessen látni a társaság saját finomítóiból, Magyarország esetében ezért az OMV schwechati olajfeldolgozójához közelebb eső Dunántúlon sejthető nagyobb terjeszkedés. „A diszkontkoncepcióval kapcsolatos fejlesztések a magyarországi retail képviselettől függetlenül zajlanak, az osztrák anyavállalat saját szervezésében” – válaszoltak az OMV Hungary Kft.-nél a Világgazdaság kérdéseire, amelyek az alacsonyabb árral dolgozó kutak megjelenésének idejére, számára és árkoncepciójára vonatkoztak. Diszkontrendszerben az OMV Avanti nevű töltőállomásai és a százszázalékos OMV-leány FE-Trading által üzemeltetett töltőállomások működnek, de kedvezményes árat kínálnak a Petrom márkájú kutak is. Az Avanti egységek többsége Ausztriában található, és jórészt az FE-Trading töltőállomások is. Ez utóbbiak a Hofer/Aldi élelmiszer-kiskereskedelmi diszkonthálózathoz kapcsolódnak. A németországi Aldi Süd által megvásárolt Hofer láncnak Ausztriában és Szlovéniában vannak élelmiszerboltjai. A Hofertől 2016-ban vett meg az OMV 66 benzinkutat. Ha az OMV Magyarországon is az ausztriai gyakorlatot kívánja követni, akkor diszkontcélra szóba jöhet a 2016 eleje óta az OMV nevén futó 21 Avanti töltőállomás, ezenkívül az Aldival tavaly indított együttműködés kibővítése. Az Aldi budaörsi, szigetszentmiklósi és soproni egységei – amelyek önkiszolgálók, és nincs shopjuk – az OMV két termékét forgalmazzák, mégpedig diszkontáron. „A diszkontkoncepciótól függetlenül az elmúlt időszakban több fejlesztés is volt az országban” – közölte a Világgazdasággal a hazai leányvállalat: tavaly átadták az első Tesla-töltőt Magyarországon. Májusban a bábolnai OMV kúton helyezték üzembe a régió első Ionity Super Charger töltőjét, amelyet múlt csütörtökön követett egy újabb Ionity egység Kajászón. Ezek akár 350 kilowatt teljesítményt is leadhatnak. Egy további állomáson lévő töltő kapacitása kisebb, mint az Ionityé, de az elektromos teljesítménye megfelel a piaci átlagnak.

A hazai OMV folyamatosan fejleszti szolgáltatásai körét. Az idén húsz Viva kávézót alakít át, májusban pedig már kibővítette borválasztékát Szik Mátyás háromszoros magyar bajnok sommelier ajánlásával, eközben negyedévente megújulnak gourmet-ajánlatai. A társaság megkezdte a motorosoknak szánt termékek értékesítését és támogatását a Rhino Tours motoros utazási irodával együttműködve.

Kétezer egységgel vannak jelen a piacon

Az OMV mintegy kétezer töltőállomást működtet tíz országban. Minőségi stratégiája szerint az OMV és a Viva nevű kútjait fejleszti. Első magyarországi töltőállomását 1991-ben nyitotta meg, ma 197-et üzemeltet. | VG

 

Ezek is érdekelhetik