Világgazdaság

Az álláshirdetések piacán is ki kell lépni a komfortzónából

A cégeknek mindent be kell vetniük, és kreatív felhívásokkal kell megkülönböztetniük magukat, hogy a munkavállalók őket válasszák. „A legtöbb bevételt a fizetős kategóriáink közül az álláskategória hozza a Jófogáson” – mondta a Világgazdaságnak Palocsay Géza, az Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője. A cég tulajdonában van a Jófogás és a Használtautó.hu oldal is.

„Már nincs olyan, hogy őszi, téli vagy tavaszi munkaerőpiaci szezon, mi a saját statisztikáinkból azt látjuk, hogy az év első fele kicsit erősebb. Bár az elmúlt két évben a nyár is nagyon erős volt az álláshirdetések szempontjából, de alapvetően egész évben nagy a kereslet a megfelelő munkaerőre. Jelenleg valamivel több mint 16 ezer álláshirdetés van a portálunkon, de az év más időszakaiban előfordul, hogy ez felkúszik húszezer aktív hirdetésre. A mi felületünkön általában a kék- és a szürkegalléros munkaerőt keresik a vállalatok, a vendéglátás, a szállítás-logisztika, az értékesítés, a fizikai munka és a segédmunka a legkeresettebbek között van” – tette hozzá.

Palocsay Géza példaként említette, hogy az e-kereskedelem felfutásának köszönhetően például a Black Friday miatt októbertől látványosan megnő azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben webáruházak keresnek embereket időszakos munkára. A nagy kereslet miatt hatalmas a mozgás a piacon, a partnercégek visszajelzései szerint próbaidő alatt is előfordul 70 százalékos fluktuáció, ezért a keresések szinte sosem állnak le.

Megszűnt az is, hogy egyes cégek csak egy-két platformot használnak a kereséseikhez. Mindent be kell vetniük, kreatív felhívásokkal kell megkülönböztetniük magukat, hogy őket válasszák. Erre kiváló példa a BKK és az FKF Zrt., amely saját felületeinek használatával, kreatív és emocionális üzenetekkel igyekezett felhívni magára a figyelmet.

Az utóbbi évek újdonsága az is, hogy már nem csak az IT-cégek foglalkoznak munkáltatói márkaépítéssel (employer brandinggel), nem csak ők jelenítik meg a fizetéseken túl az extra juttatásokat – például az egészségpénztári támogatásokat – a hirdetésekben – mondta Palocsay Géza. A Jófogás oldalain már naponta, hetente vagy havonta megkapható fizetések alapján is kereshetnek az aktív, elérhető pozíciók között, mivel egyre több cég publikálja, hogy milyen pozícióban mennyit lehet keresni. Sőt több olyan extrém példa is akad, hogy a három év múlva elérhető fizetés is megjelenik. Az Adevinta Kft. az Opten adatai szerint 2018-ban 4 milliárd forint árbevételt ért el, ami 66 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbi 2,4 milliárd forinthoz képest.

álláshirdetés
Ezek is érdekelhetik