Számos intézkedés javította az elmúlt években az ország digitalizációs helyzetét, amely révén ma már a világ élvonalába tartozik a magyar infrastruktúra – a vezetékes hálózat átlagos sávszélességében és a mobilhálózati lefedettségben tizenegyedik, sebességben a nyolcadik helyen áll Magyarország a világon. A lakosság digitális kompetenciáját mérő DESI indexben azonban az uniós átlag alatt szerepel az ország. A lakosság 75 százaléka vallja magát rendszeres internethasználónak (EU-átlag 83,1 százalék), ám 16,1 százalék állítja, hogy még sosem használt internetet (EU – 11 százalék) – emelte ki Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára a Civitas Sapiens ’19 – Okos Város konferencián. Úgy vélte, a kormányzatnak a következő években tőkét kell biztosítania a vállalkozásoknak ahhoz, hogy a szükséges fejlesztéseket végrehajtsák, de azt is meg kell mutatni a cégeknek, hogyan tudják segíteni a munkájukat a digitális eszközök. A lakosság képzése is fontos feladat, mivel a munkaerőpiacon a digitális gazdaság erősödésével ágazattól függetlenül szükség van azokra, akik magabiztosan kezelik a digitális eszközöket.
A helyettes államtitkár egy másik rendezvényen arról beszélt, hogy lezárult a digitális oktatásfejlesztés első üteme, húsz vidéki iskola kivételével, 2594 általános és középiskolában már elérhető a wifihálózat, a második ütemben a közép-magyarországi régióban 2020 tavaszára fejeződik be a fejlesztés. A kormány négymilliárd forintot fordított a digitális oktatás hálózatának fejlesztésére – mondta a Világgazdaság kérdésére Solymár Károly Balázs, aki szerint sávszélesség-bővítésre, fejlesztésekre és wifiüzemeltetésre csaknem tízmilliárd forint jut.
Eszközbeszerzésekre 35 milliárd forint uniós forrást használtak fel, a közép-magyarországi régióban 7,5 milliárd forintot költöttek digitalizációra, mintegy százezer hardver eszköz jutott az iskolákba. – mondta Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára.
A legtöbb fejlesztési forrás egy EFOP-pályázat segítségével került az intézményekhez. Maruzsa Zoltán hozzátette: az oktatási kormányzat tervei között szerepel, hogy 2020-tól, az új Nemzeti alaptanterv indulásával bevezetik az okostankönyvek új generációját, ez egy fontos lépcső lesz a digitális oktatásban. A digitális napló ( Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer, Kréta) bevezetése is a digitalizáció fontos része, ma már nincs olyan állami fenntartású iskola, ahol ne használnák – tette hozzá az Emmi államtitkára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.