A családok átlagosan 46 760 forintot költenek karácsonyi ajándékokra, ennek a felét online – derült ki a Vatera felméréséből. A vásárlók egyre tudatosabban választják ki a meglepetéseket, a kutatásban részt vevők kétharmada november végére már mindent beszerez, 36 százalék pedig december elejére vagy az utolsó pillanatokra hagyja a vásárlást.
A válaszadók fele 20 és 50 ezer forint között költ majd, 18 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán a meglepetésekre. A kutatás eredménye szerint csak minden huszadik ember költ még ennél is többet karácsonyi ajándékra. Az online piactér megállapításai szerint annak ellenére, hogy az árak évről évre emelkednek, az ajándékokra szánt összeg állandósulni látszik. Tavaly átlagosan 20 százalékkal nőtt a forgalom a karácsony előtti három hónapban a Vaterán, a tranzakciók darabszáma pedig 10 százalékkal emelkedett. Az új termékek eladása érdemben nem nőtt sem tavaly, sem tavalyelőtt, 2017-ben 2 százalékkal, 2018-ban pedig csupán 1 százalékkal emelkedett az év többi részének átlagához képest, így a karácsonyi szezonban a kosarakba kerülő termékek kétharmada használt volt. A válaszadók háromnegyede szépségápolási terméket vesz ajándékba, a felmérésben részt vevők 69 százaléka könyvet is ajándékoz, 60 százaléknak pedig biztosan kerül a virtuális kosarába játék. Tartják helyüket az élmezőnyben az elektronikai cikkek is, a válaszadók 59 százaléka tervezi, hogy ajándékoz kütyüt az idén. A kutatás arra is kitért, hogy a vásárláskor milyen szempontokat vesznek figyelembe a felhasználók, kiderült, hogy a többség összehasonlítja a hasonló termékek ár-érték arányát is.
A vásárlók
69
százaléka könyvet is helyez a kosárba
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.