BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csőd fenyegeti a leomlott genovai viadukt üzemeltetőjét

C. D. | Csődbe mehet a milánói tőzsdén jegyzett Atlantia nagyvállalathoz tartozó Autostrade per l’Italia társaság, ha az olasz kormány visszavonja az engedélyeit – jelentette ki Roberto Tomasi, a közútkezelő cég vezérigazgatója egy hét végi lapinterjúban. „Az engedélyek visszavonásával és a kifizetések csökkentésével megnő a kockázata annak, hogy a vállalat csődöt jelentsen”

– nyilatkozott a cégvezető a Corriere della Serának. Az Autostrade per l’Italia hitelállománya meghaladja a 10 milliárd eurót.

A vállalatcsoport azután került nehéz helyzetbe, hogy 2018 augusztusában Genova mellett teljes hosszában leszakadt egy a hatvanas években épített közúti híd. A tragédiában több mint 40 ember vesztette életét. Szintén baljós jel, hogy az új esztendő első napjaiban leszakadt egy autópálya-alagút tetejének egy része, amelyért szintén az Atlantia leányvállalata felel. Ezután a közlekedési minisztérium bejelentette, hogy befagyasztják az idei autópályadíjakat. A cégvezető nem kommentálta az értesülést, de a társaság állítólag javaslatot tett az olasz közlekedési tárcának, hogy a genovai tragédia után mintegy kétmilliárd eurós kártérítést fizetne a rekonstrukció és új beruházások végrehajtása céljából.

Az Atlantia magát a világ egyik vezető infrastruktúra-üzemeletető vállalataként határozza meg, világszerte mintegy ötezer kilométernyi autópálya-szakaszt felügyel. Olaszországon kívül Brazíliában, Chilében, Indiában és Lengyelországban is jelen van. A vállalat alapítója az olasz Benetton divatcég és cégbirodalom alapítójának, Luciano Benettonnak a legidősebb fia, Alessandro Benetton. A cég piaci kapitalizációja 2017 végén több mint 21,5 milliárd euró volt, mára azonban 16,7 milliárd euróra olvadt. A vállalat részvényei közvetlenül a 2018-as tragédia után több mint 10 százalékos értékvesztést szenvedtek el, s a kurzus a későbbiekben is zuhant. Tavaly tavaszra az árfolyam már majdnem kiheverte a korábbi sokkot, azóta viszont ismét egyre több rossz hír érkezik a vállalat háza tájáról, ezek miatt pedig a papír is folyamatosan gyengül. Tegnap napközben már alig 20 eurót adtak egy Atlantia-részvényért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.