BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Homolya Róbert: Budapesten van az idei vasútfejlesztések egyik fókusza

Tavaly tovább nőtt a vonaton utazók száma a belföldi és a nemzetközi utasforgalomban – jelentette be évindító tájékoztatóján Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója. A belföldi utasok száma meghaladta a 138 millió főt, a nemzetközi vonalakon utazóké pedig 3,1 millió volt. Az utóbbiaktól 12 milliárd forint bevétele származott a társaságnak, 16 százalékkal több, mint 2018-ban. A belföldi vonatok menetrendszerűsége 88 százalékról 93 százalékra nőtt, az Intercityké 74 százalékról 83 százalékra, míg a kritikus szolnoki vonalon 60 százalékról 74 százalékra. A MÁV vezére hangsúlyozta, hogy a társaság tovább szeretné csökkenteni a vonatok késését.

Homolya Róbert kitörési pont előtti állapotnak nevezte, hogy tavaly októberig 12-14 százalékkal többen utaztak a MÁV-val Erdély és Románia felé, mint az előző év azonos időszakában, Kolozsvár és Brassó felé 110 ezren vettek menetjegyet. A Kárpátaljára tartó járatok menetideje 9,5 óráról 7 órára csökkent, ezekbe az irányokba tavaly 217 ezren utaztak, ami 63 százalékos bővülés.

Megkezdődött a tíz szerelvényből álló Talent-flotta felújítása, a tervek szerint ez év végére az összes vonat üzembe helyezhető. Az új generációs IC Plusz Intercity kocsik kapcsán a vezérigazgató kiemelte, hogy hazai munkaerő bevonásával készülnek a Szolnoki Járműjavítóban. Tavaly húsz kocsi már forgalomba állt, ezeket az idén további ötven követheti. A MÁV el kívánja érni, hogy négy-öt év múlva a hazai távolsági közlekedésben – azaz Budapest és a megyeszékhelyek között – már csak új kocsik közlekedjenek a most negyvenéves kocsipark megújítása révén. Emlékeztetett, hogy a MÁV a napokban 115 mozdony szállítására írt ki közbeszerzési eljárást, a járműveket hitelből vásárolná meg. A budapesti elővárosi vonalakon belül a szolnokira és a vácira 40 KISS villamos motorvonat érkezik 2022-ig, ami 24 ezer új ülőhelyet jelent. Ez azért is fontos, mert a MÁV utasainak több mint a fele az elővárosi vonalakat használja. A jövőben a vasútfejlesztési források nagy része Budapestre koncentrálódik, az idén több mint 4 milliárd forint értékben zajlanak felújítások.

A népszerű MÁV-applikáción a bevezetése óta már 280 ezren regisztráltak és 4,2 millió menetjegyet vásároltak. Homolya Róbert kiemelte, hogy volt olyan januári nap, amikor az új csatornákon többen vettek jegyet, mint a pénztárakban. Még 2020 első fél évében európai színvonalú, webes felületet biztosítanak az utasoknak.

Magyarországon 2010 óta 1300 milliárd forintból történtek uniós társfinanszírozású vasúti fejlesztések – erről Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese beszélt. 2016 és 2024 között 1800 milliárd forint fordítható a már befejezett vagy kivitelezés alatt álló vasúti beruházásokra.

A MÁV-appon már

4,2

millió jegyet vásároltak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.