Tavaly tovább nőtt a vonaton utazók száma a belföldi és a nemzetközi utasforgalomban – jelentette be évindító tájékoztatóján Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója. A belföldi utasok száma meghaladta a 138 millió főt, a nemzetközi vonalakon utazóké pedig 3,1 millió volt. Az utóbbiaktól 12 milliárd forint bevétele származott a társaságnak, 16 százalékkal több, mint 2018-ban. A belföldi vonatok menetrendszerűsége 88 százalékról 93 százalékra nőtt, az Intercityké 74 százalékról 83 százalékra, míg a kritikus szolnoki vonalon 60 százalékról 74 százalékra. A MÁV vezére hangsúlyozta, hogy a társaság tovább szeretné csökkenteni a vonatok késését.
Homolya Róbert kitörési pont előtti állapotnak nevezte, hogy tavaly októberig 12-14 százalékkal többen utaztak a MÁV-val Erdély és Románia felé, mint az előző év azonos időszakában, Kolozsvár és Brassó felé 110 ezren vettek menetjegyet. A Kárpátaljára tartó járatok menetideje 9,5 óráról 7 órára csökkent, ezekbe az irányokba tavaly 217 ezren utaztak, ami 63 százalékos bővülés.
Megkezdődött a tíz szerelvényből álló Talent-flotta felújítása, a tervek szerint ez év végére az összes vonat üzembe helyezhető. Az új generációs IC Plusz Intercity kocsik kapcsán a vezérigazgató kiemelte, hogy hazai munkaerő bevonásával készülnek a Szolnoki Járműjavítóban. Tavaly húsz kocsi már forgalomba állt, ezeket az idén további ötven követheti. A MÁV el kívánja érni, hogy négy-öt év múlva a hazai távolsági közlekedésben – azaz Budapest és a megyeszékhelyek között – már csak új kocsik közlekedjenek a most negyvenéves kocsipark megújítása révén. Emlékeztetett, hogy a MÁV a napokban 115 mozdony szállítására írt ki közbeszerzési eljárást, a járműveket hitelből vásárolná meg. A budapesti elővárosi vonalakon belül a szolnokira és a vácira 40 KISS villamos motorvonat érkezik 2022-ig, ami 24 ezer új ülőhelyet jelent. Ez azért is fontos, mert a MÁV utasainak több mint a fele az elővárosi vonalakat használja. A jövőben a vasútfejlesztési források nagy része Budapestre koncentrálódik, az idén több mint 4 milliárd forint értékben zajlanak felújítások.
A népszerű MÁV-applikáción a bevezetése óta már 280 ezren regisztráltak és 4,2 millió menetjegyet vásároltak. Homolya Róbert kiemelte, hogy volt olyan januári nap, amikor az új csatornákon többen vettek jegyet, mint a pénztárakban. Még 2020 első fél évében európai színvonalú, webes felületet biztosítanak az utasoknak.
Magyarországon 2010 óta 1300 milliárd forintból történtek uniós társfinanszírozású vasúti fejlesztések – erről Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese beszélt. 2016 és 2024 között 1800 milliárd forint fordítható a már befejezett vagy kivitelezés alatt álló vasúti beruházásokra.
A MÁV-appon már
4,2
millió jegyet vásároltak
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.