BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új értékesítési lehetőségekben bíznak

Veszteségesbe fordította idén a Heimann Családi Birtok Kft. gazdálkodását a koronavírus, a borászat pedig a beruházások és a magasabb árkategóriába pozicionált új termékek mellett igyekszik szélesíteni alternatív értékesítési csatornáit.

A korábbi évekhez hasonló, 206,87 millió forint nettó árbevétellel és az előző éveknél szerényebb, 21,55 millió forint adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet a Szekszárdi borvidéken gazdálkodó Heimann Családi Birtok Kft. „Közgazdászként azt gondoljuk, hogy egyik erősségünk a hosszú távú tervezés, ami a termékpolitikára és a fejlesztésekre is igaz. Az elmúlt három év az átalakításról szólt: a fiam belépése a generációváltást és az új stílusok megjelenését is hozza, és azt, hogy kimondtuk: csak saját szőlőt szeretnénk feldolgozni” – mondta a Világgazdaságnak Heimann Zoltán, a borászatot üzemeltető cég ügyvezetője.

Így már csak a 25 hektáros saját területükről szüretelt szőlőből készítenek bort, nem vásárolnak fel más termelőktől. Ez azt jelenti, hogy a csúcson termelt 220 ezer palackról visszaálltak a 150-160 ezer palacknyi éves bortermelésre. „Ez a költségstruktúrát is eléggé pofon csapja, merthogy a költségeink nőnek, amit árbevételoldalon kell kompenzálni magasabb árpozíció­jú termékekkel” – fogalmazott Hei­mann Zoltán. A termékportfólió átalakítása mellett komoly termeléshatékonyság-növelő és energetikai beruházásuk is volt, egyben megnövelték a teraszos vendéglátásra alkalmas területet, vagyis a szolgáltatásaikat is erősítik.

Már húszéves az a stratégiájuk, hogy az exportpiacokat, a gasztronómiát és a helyi értékesítést erősítik. Idén márciusra készültek el egy új – főként exportpiacra szánt és már az ifjabb Heimann Zoltán nevével fémjelzett – termékportfólióval, ennek a bevezetését azonban a Covid–19 miatt el kellett halasztaniuk. Így nem csak a várt és a magasabbra pozicionált árak miatt növekvő árbevétel maradt el, a bevezetett korlátozások a meglévő piacok elvesztésével is jártak. Havi bontásban: áprilisban az előző évi áprilisi forgalomnak a 66, májusban pedig a 60 százalékát érték el. Csupán egy kereskedővel dolgoznak, közvetlenül csak saját pincéből értékesítenek. Webáruházat is indítottak, a korlátozások enyhítése óta pedig sok csoportot fogadnak a pincénél.

A budapesti gasztronómia a turizmus nélkül nem él, ezért további alternatív értékesítési lehetőségeket kell keresni – mondta Heimann Zoltán. „A borainkat készítő Zoli fiam végigjárta kereskedő partnerünk, a Bortársaság üzleteit Budapesten és vidéken, beszélgetett a boltosokkal, kicsit képezve őket végigkóstolta velük a termékeinket, megkerestük az újra fogékony éttermeket. Amerikáig, Kanadáig bezárólag küldtünk ki borokat sommelier-knek, éttermeseknek, borszakíróknak és kereskedőknek. Zoomos konferenciabeszélgetések keretében Zoli minden borunkat megkóstoltatta velük, és beszélgettek” – mutatta be piaci aktivitásukat, hozzátéve, hogy ennek lassan már látszik az eredménye.

Az idei év azonban mindezek ellenére veszteséges lesz, ráadásul bizonytalan, hogy ősszel jönnek-e újabb korlátozások. A 2020-as termésről is korai még beszélni – mondta Heimann Zoltán, hozzátéve, jelenleg csak az látszik, hogy ebben az évben benne van a jó évjárat lehetősége: nincs nagyon meleg, és hűvösebbek az éjszakák, ami a Szekszárdi borvidéken nagyon jót tesz a savaknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.