Az utasok kényelmét szolgáló változásokat vezet be a MÁV Zrt. a hét utolsó napján: átáll az összehangolt vasúti és helyközi autóbuszos menetrend használatára – ennek részeként például egyes vonalakon sűríti a járatait –, és nagyot lép az internetes jegyvásárlás fejlesztésében is. A két menetrend összehangolása sok évtizedes adóssága a hazai tömegközlekedésnek. A mostani előrelépést megkönnyíthette a Volán-társaságok és az állami vasúttársaság idei integrációja. A menetrendváltás részeként mintegy harminc vasútvonalon javulnak a személyszállítás feltételei, több vonalon csúcsidőben az eddiginél is több és gyorsabb vonat közlekedik, amit a pálya- és járműfejlesztések tesznek lehetővé. Mostanra több térségben is összehangolták a vasúti és a buszos csatlakozásokat, javítva a közösségi közlekedés versenyképességét. A menetrendek összefésülése még nem teljes, a munkát 2022-re kell elvégezni, ugyanekkorra kell létrejönnie az egységes jegyrendszernek, forgalomirányításnak és utastájékoztatásnak.
December 13-tól megújul az Elvira jegyértékesítési rendszer, már folyik a tesztüzem. Az Elvirát összekötötték a MÁV mobilalkalmazásával, az utasok akár egy regisztrációval is használhatják mindkettőt. Az Elvira, azaz a MÁV-Start eredeti online értékesítési rendszere, az e-ticket 2008 óta működik. A rendszerben 2016-tól 2019-ig megháromszorozódott a tranzakciók száma, a legutóbbi teljes évben már 4,2 millió vásárlás történt. Tavaly hetente átlagosan 81 ezer, idén a járványhelyzet miatt átlagosan mintegy 56 ezer jegyet vásároltak.
Az Elvirán tavaly
4,2
millió jegyet vettek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.