A pandémia évében is jelentősen nőtt az érdeklődők száma, és bővülni is tudott a franchise- rendszerben babauszodákat működtető Stilianos Kft. – mondta a Világgazdaságnak Varga Vivien, a cég ügyvezető igazgatója, franchise-rendszergazda. A gyógypedagógus végzettségű szakember az ép és eltérő fejlődésű csecsemők, kisgyermekek vízi készség- és képességfejlesztését tűzte ki életcélul. Vállalkozását 2007-ben alapította, a babauszoda-hálózat kialakítása a saját ötlete volt. „A franchise-rendszer 2012-ben indult, akkor csatlakozott az első partner, ma pedig már tíz uszoda működik a Stilianos égisze alatt, de az idén további két babauszoda is megnyílik” – sorolta a részleteket.
A partnerek részéről az uszodanyitás mintegy 120-150 millió forintos beruházással jár, a projekt megtérülése pedig hat-nyolc év alatt érhető el. A további célok között szerepel, hogy teljesen lefedik a hazai babaúszáspiacot, amely három hónapostól tízéves korig biztosítja a gyermekek fejlesztését. Körülbelül harmincöt egységet hoznának létre, hosszabb távon pedig nemzetközileg is elismertté válnának.
Varga Vivien állítja: nem üzleti megfontolásból indította a franchise-rendszert, de azt vette észre, hogy nagy igény van a szolgáltatásra, a gyermekek fejlesztésére. Hangsúlyozta, hogy a módszer és a koncepció is védett, és olyan gyermekbarát, klórmentes uszodákat építenek, amelyek nem találhatók meg a közfürdők világában. A gyermekek fejlesztésével foglalkozó szakembereket maguk képzik, saját, úgynevezett SHD-módszertant (Stilianos Hydro Development) dolgoztak ki a teljesen vegyszermentes zölduszodákban. A cégvezető kiemelte: a vállalkozásoknak, amelyek partnerként, befektetőként szeretnének csatlakozni a hálózathoz, biztosítaniuk kell az ingatlant, a 200-300 négyzetméteren lévő medenceteret öltözővel, pelenkázóval, zuhanyzókkal, mellékhelyiségekkel együtt. Az uszodák kinézete igen hasonló, egységes arculat jellemzi őket. Alapesetben magas kihasználtsággal működnek, országszere több ezer gyermek fejlesztése zajlik a medencékben.
Azt tapasztalták, hogy a világjárvány idején a tőkével rendelkezők új befektetési lehetőségeket kerestek, sokan újragondolták a lehetőségeket. Van olyan partnerük, aki korábban alkalmazottként dolgozott, de egy kedvező hitelkonstrukcióval most nagyot lépett előre, mert rendelkezett a szükséges önerővel. Ráadásul a leendő franchise-átvevők a koncepciót már ismerő és a projektet támogató pénzintézethez fordulhatnak, így az új egységek rugalmasabban és nagyobb eséllyel nyitják meg kapuikat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.