Mindig is kiemelt régió volt a Balaton környéke, de a trend a pandémia és a fejlesztések következtében az elmúlt időszakban egyértelműen tovább erősödött – mondta a Világgazdaságnak a Duna House marketing- és PR-vezetője. De nemcsak a Balaton környékén figyelemre méltó a teljesítmény, a Dunakanyar és a Velencei-tó partja is fellendülőben van. Benedikt Károly szerint mindkét térség gyakorlatilag agglomerációnak is mondható, a városból kiköltözők tömege és a nyaralók közül válogatók is generálnak keresletet ezeken a helyeken. Úgy látja, igen erős áremelkedés jellemzi a nyaralópiac egészét, talán épp a Velencei-tónál lehet a legmeredekebb árgörbét felrajzolni, persze ebben a balatoninál alacsonyabb bázisárak is szerepet játszanak.
Tévhit, hogy a nagy, országos irodákkal szemben bármilyen előnyben lennének a kis, helyi magáningatlanközvetítők. Benedikt Károly ezzel szemben úgy látja, a nyaralók keresése sokszor több száz kilométer távolságból kezdődik, és egy országos lefedettségű hálózat számára elkerülhetetlen az üdülőövezetekben való jelenlét. A Duna House számaihoz a nyaralóövezetekben lévő irodáik egyre nagyobb mértékben járulnak hozzá, a PR-vezető szerint a cégnek sikerül meglovagolnia a felfokozott üdülővásárlási kedvet. Lélektanilag sok település már elérte méreteinek határát, számtalan esetben a helyiek nem akarják, hogy tovább nőjön a falujuk, pedig még mindig lenne lehetőség a vízpart közelében a beruházók számára, továbbra is számtalan régi üdülő helyén lehetne új társasházakat, luxusapartmanokat, lakóparkokat építeni. Ugyanakkor a kínálat robbanásszerű növekedése nem várható, inkább lassúbb átalakulás jellemezheti a piacot, az árak átlagosan 10 százalékkal emelkedhetnek, ami – ha az elmúlt két év nagyjából 20 százalékos drágulását is hozzászámítjuk – már egy nagyon nagy átárazódást eredményez. Benedikt Károly szerint ez az adat híven tükrözi a Balaton népszerűségét, és az elkövetkező időszakban változatlanul keresleti piac várható, ami szintén fűti az áremelési törekvéseket. Inkább a licitek, mintsem az alkuk jellemzik az utóbbi években az üdülőövezetek ingatlanpiacát, a trend jutalékbevételekben, forgalomban, értékesítési darabszámban igen jót tesz a társaság eredményének, tehát elengedhetetlen a minőségi jelenlét – mondta Benedikt Károly.
Többen keresnek luxusapartmanokat, mint önálló házakat, egyre több ilyen beruházás lépi át az egymilliós négyzetméterárat. Benedikt Károly szerint a cégnél továbbra sem feltétlenül terveznek részt venni az ingatlanfejlesztésben. Sokkal inkább az értékesítés, a tanácsadás a területük, illetve egy új szinergiát jelent, hogy akik a DH segítségét kérik nyaralóvásárláshoz, valószínűleg a cégcsoporttal kötnek hitelszerződést is az ingatlanjuk finanszírozására, és a DH ingatlanalapjából is szívesen vásároltak azok, akik a cég segítségével jutottak új otthonukhoz. A marketingvezető hangsúlyozta, hogy a pandémia után is megmarad majd a belföldi üdülőövezetek népszerűsége, felfelé ível a piac, amiből a Duna House igyekszik minél nagyobb mértékben kivenni a részét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.