Megcsillant a Waberer’s, de foltos még a jövőkép
A. A. | Jó úton halad a Waberer’s, de még messze van a társaság a saját céljaitól – összegezte a véleményét a Világgazdaságnak Bukta Gábor, a Concorde elemzője a logisztikai cég hét végén közzétett első negyedéves teljesítményéről. A cég árbevétele 142,3 millió euróra csökkent az év elején, a gyorsjelentésben a cégvezetés azzal magyarázta a mérséklődést, hogy új stratégiát hirdettek, és csak ott szolgáltatnak, ahol üzletileg érdemes.
Előjelet váltott a nettó eredmény, a 2020 negyedik negyedévi 2,7 millió euró veszteség után 2,5 millió eurós plusszal zárták az első három hónapot. Bukta Gábor szerint most a finanszírozó bankok által elvárt célok elérése a legnagyobb rizikó, ugyanis az első negyedéves jelentés szerint nem lehet biztosra venni, hogy a csoport hozza majd a számokat, ami akár nagy gondot is okozhat 2022-ben.
Továbbra is a nemzetközi szállítmányozási üzletág teljesít a leggyengébben, de a szakértő szerint mindenképpen szükséges volt az új stratégia meghirdetése. Látni kell, hogy a lengyel Link már hozzáad a számokhoz, és képes profitot termelni, ugyanakkor a magyarországi központú nemzetközi üzletág még messze van ettől. A regionális szegmens eredménye jócskán elmaradt a negyedik negyedévitől, a menedzsment szerint a mostani, 3,5 millió eurós EBIT-szint fenntarthatónak mondható.
Bukta Gábor szerint a biztosító kimagasló számait a forgalom várható növekedése miatt megsokasodó kárkifizetések fogják majd vissza. Úgy látja, a cégnél egyelőre nem érzik a kockázatát annak, hogy az autóipar felől érkező megrendeléseik a csiphiány miatt akár csökkenésnek indulhatnak, pedig ez az egyik legnagyobb rizikó a Waberer’s eredményére nézve. Ha ugyanis a csiphiány tartós lesz, akkor az autógyártók a nagyobb profithányaddal rendelkező felső kategóriás modelljeik gyártása mellett tartanak ki, ami kevesebb összeszerelt autót, és így csökkenő rendelésállományt jelent a logisztikai cégnek. Összességében a szakértő szerint lehet kedvező a második negyedév a Waberer’s számára, most a csiphiány a fő kockázat, ugyanakkor a tavalyi alacsony bázis mindenképpen növeli majd az eredményt.
nyereségét a megnövekedő járműforgalom miatt megugró kárkifizetések ronthatják


