Az intézkedések segíthetnek abban, hogy a mobilitási ágazatban az EU és ipara 2030-ra elérje az innováció, a digitalizálás és a dekarbonizáció terén kitűzött céljait.
Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a kezdeményezésekhez az uniós Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretében
450 millió euró (több mint 141 milliárd forint) pályázati támogatást különítettek el olyan tagállami projektekre, amelyek hozzájárulnak a közúti biztonsághoz, a digitalizáláshoz.
A bemutatott kezdeményezések tartalmaznak stratégiát a járművek és az infrastruktúra, valamint a közúti közlekedés biztonságának növelésére, a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-szabványt, egy cselekvési tervet az európai akkumulátorfejlesztésre és -gyártásra, valamint az összekapcsolt és automatizált mobilitás előretekintő stratégiáját.
A biztonságosabb közúti közlekedés érdekében az új járműveknél olyan biztonsági eszközök használatát írnák elő, mint a személygépkocsik vészfékező és a sávtartó, illetve a teherautók gyalogosokat és kerékpárosokat felismerő rendszere.
Ezzel 2020-2030 között akár 10 ezerrel több emberélet lenne megmenthető és közel 60 ezer súlyos sérülés lenne elkerülhető, 2050-re szinte megszűnhetnek a halálos balesetek és a súlyos sérülések – írták.
Ezen kívül a teherszállítás terén a bizottság javasolta az információcsere teljes digitalizálását, ami csökkentené a bürokratikus terheket.
Mint írták, a javasolt stratégia célja, hogy Európa vezető szerepet töltsön be a világban a teljesen automatizált és összekapcsolt mobilitási rendszerek terén. Megvalósulása esetén a közlekedés biztonságosabbá, tisztábbá, olcsóbbá és hozzáférhetőbbé fog válni az idősek és a csökkent mozgásképességűek számára is.