BUX 39,535.86
-0.91%
BUMIX 3,734.41
-0.52%
CETOP20 1,882.05
0.00%
OTP 8,444
-0.52%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.59%
0.00%
ZWACK 18,450
+0.54%
0.00%
ANY 1,580
-0.32%
RABA 1,090
+0.46%
0.00%
+0.31%
-3.12%
0.00%
OPUS 167.2
-1.18%
+3.45%
-1.44%
0.00%
-1.70%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,942
-0.94%
-2.53%
ALTEO 2,350
-1.67%
0.00%
-2.64%
EHEP 1,100
-8.33%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.48%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-2.30%
0.00%
0.00%
-0.36%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-1.79%
NAP 1,220
0.00%
0.00%
-10.00%
Forrás
RND Solutions
Zöldgazdaság

A magyar klímacélok mellett áll az Európai Beruházási Bank

A 2050-es klímasemlegesség elérésének becsült költsége Magyarországon mintegy 50 ezer milliárd forint.

„Magyarország Nemzeti Energia- és Klímaterve jól mutatja hazánk elkötelezettségét a klímaváltozáshoz való alkalmazkodásban, amelynek egyik fontos eleme a közlekedés zöldítése, és benne a közösségi közlekedés környezetbarát átalakítása” – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Lilyana Pavlovával, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnökével folytatott megbeszélésen 2020. január 23-án, Budapesten.

A találkozón a tárcavezető az EIB zöld bankká alakítását üdvözölve hangsúlyozta, hogy a Magyarország által is támogatott 2050-es klímacélok és az Európai Zöld Megállapodás megvalósításához elengedhetetlenek az ösztönző jellegű beruházások.

A 2050-es klímasemlegesség elérésének becsült költsége Magyarországon mintegy 50 ezer milliárd forint.

A szükséges beruházások jelentős részének magántőke befektetésével kell megvalósulnia, melynek mobilizálásában az uniós és nemzeti támogatások mellett az Európai Beruházási Banknak is jelentős szerepe van – emelte ki a Palkovics László.

A tervek szerint 2026-ra az EIB teljes hitelkihelyezésének fele az éghajlatváltozással kapcsolatos projektekben hasznosulhat. Az uniós klímacélok eléréséhez szükséges beruházási igény alapján

a bank 2021 és 2030 között éves szinten 33 milliárd eurót fordíthat zöldfinanszírozásra.

Fotó: AFP

Palkovics László követendő példaként emelte ki az Európai Beruházási Bank és a Volán Buszpark Kft. között létrejött támogatási és finanszírozási szerződést, amely az autóbuszos szolgáltatók járműveinek részleges cseréjét elősegítve hozzájárul ahhoz hogy jelentősen kevesebb káros anyag jusson a levegőbe.

A miniszter hangsúlyozta, hogy a klímacélok szempontjából a közlekedés az egyik legkritikusabb szektor, amelyben folyamatosan nő az üvegházhatású gázkibocsátás. Ezért is fogadta el a kormány a Zöld Busz Programot, melynek

sarokköve az alternatív hajtásláncú és környezetbarát járművek térnyerésének támogatása.

A Zöld Busz Program keretében a közösségi közlekedésben résztvevő, tíz évnél idősebb járműveket korszerű, környezetkímélő buszokra cserélik,

a tervek szerint 60 százalékban hazai gyártmányú buszok bevonásával.

Az új nemzeti buszstratégia részeként a kormány a következő években 36 milliárd forint támogatást nyújt döntően elektromos buszok beszerzéséhez a 25 ezernél nagyobb lélekszámú települések számára.

A járműállomány megújítása a nemzeti energia- és klímapolitikai célok elérése mellett a szolgáltatási színvonal növelésével és a légszennyezés nagyarányú mérséklésével a helyi életminőség javításához is hozzájárul” – fejtette ki Palkovics László.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek