A rendezvényeken használt erős falú újrahasználható poharak (repohár) visszaváltásával kapcsolatos visszásságok elkerülésére a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szakmai önszabályozó ajánláscsomagot állít össze a vendéglátóipari vállalkozásoknak – közölte a köztestület.

Fotó: Máté Krisztián / MW

A társadalmi egyeztetés a repoharak visszaváltásáról tavaly novemberben indult el. A rendszer kérdéseiről a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Zöld Követ Egyesület októberben létrehozott munkacsoportja állította össze a kérdéssort. A felmérés a fogyasztói magatartást és elvárásokat térképezte fel. Az eredményeket a szakértők beépítik a szektor számára készülő ajánláscsomagjukba, amelyet a jogalkotókkal is megosztanak. 

A tájékoztatás szerint 

a fogyasztói felmérés eredményei és a piaci szereplőkkel folytatott egyeztetések alapján április elejéig állítják össze a szakmai ajánláscsomagot, 

hogy segítsék a vendéglátóipari vállalkozások fogyasztóbarát önszabályozását.

Megtévesztheti a fogyasztókat a repoharas cég, vizsgálódik a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Cup Revolution Szolgáltató Kft.-vel szemben. Az egyik legnagyobb magyar repoharas céget azért vizsgálja, mert a gyanú szerint agresszív és a fogyasztókat megtévesztő gyakorlatot folytat.

A közleményben felidézik, hogy a kamarában tavaly munkacsoport alakult azzal a céllal, hogy önszabályozó piaci megoldást keressen a repohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságokra. Ennek részeként 2022 végén felmérték a felhasználók igényeit, az online felmérés kérdőívet egy hónap alatt több mint 4 ezren töltötték ki.

A felmérés szerint a felhasználók számára a legnagyobb problémát a visszaváltási lehetőségek követhetetlensége jelenti. 

A vendégek leginkább pénzért szeretnék visszaváltani poharukat, de egy repohárautomatát is jó ötletnek tartanának. A legkevésbé népszerű ötletnek a helyszínen hagyandó, de ingyenes repohár bizonyult.