A Subaru idén száll be az elektromos járművek piacára az első teljesen elektromos autójával. A japán autógyártó közölte, hogy az új járművét nem fogja gyártani az Egyesült Államokban – írta meg a Fox Business.

Subaru
Fotó: Frederic J. Brown / AFP

A Toyotával közösen fejlesztett Subaru Solterrát a vállalat jelenleg Japánban gyártja, és nem az idianai gyárban, ahogyan több másik típust. 

Ez azt jelenti, hogy a továbbiakban nem jogosult a szövetségi adójóváírásra az Inflation Reduction Act (IRA) új szabályainak érelmében. Az IRA előírja, hogy az kedvezmények igénybevételéhez szükséges, hogy a gyártás Észak-Amerikában történjen.

A Toyotával közös fejlesztés eredménye a Subaru első e-autója

A felek még 2019-ben állapodtak meg, hogy egy műszakilag azonos elektromos párost dobnak piacra, így a Subaru 4,69 méter hosszú szabadidő-autója az előző lapszámunkban bemutatott Toyota bZ4X-hez hasonlóan az e-TNGA platformra épül. A 71,4 kilowattóra akkukapacitáshoz kétféle teljesítmény tartozik, a fronthajtású modell 204, míg a kétmotoros, 4×4-es verzió 218 lóerőt produkál.

A legtöbb autógyártó azon van, hogy felfuttassa a termelését Amerikában, hogy kihasználhassa a gazdasági ösztönzőket, a Subaru viszont kijelentette, hogy nem kér az Egyesült Államokból. Erre pedig egy meglehetősen szokatlan indokot talált. Az autógyértó vezérigazgatója szerint nem tudnak versenyezni a McDonal’s éttermekkel.

Indiana államban a McDonald’s részmunkaidős dolgozói óránként 20-25 dollárt keresnek. Ez szinte megegyezik azzal, amit a Subarunál fizetni tudunk az üzemi munkavállalóinknak 

– mondta Tomomi Nakamura vezérigazgató. Hozzátette, hogy hiába építenének új gyárat Amerikában, ahol a Solterra modelleket gyártanák, mivel nem tudnák alkalmazottakkal feltölteni a létesítményt. Szerinte 

egy autógyártónak nagyon nehéz versenyeznie egy gyorsétteremmel a dolgozókért, ha mind a két hely szinte ugyan annyit fizet. 

A Fox Business azt írja, hogy a Subaru indianai üzemében a fizetések óránként 17 és 48 dollár között mozognak.

Nakamura elmondta, hogy a bérverseny miatt kizártnak tartja, hogy az elektromos autóikat az Egyesült Államokban gyártsák, inkább 2027-re kiépítenek egy új üzemet Japánban.

A Subarunak jelenleg komoly gondot okoz az autói értékesítése. Az ellátási lánc folyamatos akadozásai miatt 48 ezres hátraléka van a megrendeléseinél, illetve csak 10 napos készlettel rendelkezik a kereskedőknél. 

Nakamura ennek ellenére biztos abban, hogy a termelés a következő hat hónapban visszatér a járvány előtti szintre.

Simán lenyelette a magasabb árait a McDonald’s

Ennek megfelelően magasabb lett a negyedéves bevétel a vártnál.