A mértékadó DataHouse friss jelentése szerint 8549 új autó kapott rendszámot itthon áprilisban, ami azt jelenti, hogy a magyar piacon alig több, mint 38 ezer új kocsit helyeztek forgalomba az év első négy hónapjában. Habár a számok bizakodásra adnak okot, a szakértők mégis úgy gondolják, hogy az idei év legjobb esetben is a stagnálásról szól. A mostani adatok is alátámasztják a várakozásokat, miután a múlt havi mennyiség 6 százalékkal marad el az egy esztendővel korábbi 9090 darabos eredménytől, miközben a 2021. áprilisi értékesítési volumenhez (9756) viszonyítva még nagyobbra nyílt az olló. A koronavírus-járvány előtti trend – amikor a 12-13 ezer darabos regisztráció sem volt ritka – pedig már fényévekre van.

20221014 MiskolcRoadshow Toyotákkal az autószalonban.Gazdag programjával Beyond Zero Roadshow-ra hívta az érdeklődőket a Toyota Balogh autószalon Miskolcon. A szalon vendégei megnézhették a japán autógyártó óriás újdonságait is.
Fotó: Ádám János / Észak-Magyarország

A statisztika alapján Magyarország legkedveltebb autómárkája továbbra is a Toyota, amely a hosszú szállítási határidőkre reagálva októberről előre hozta a készleteit, kielégítve ezzel a magyar fogyasztókat. A japán gyártó hazai piaci részesedése a tavalyi 13 százalék alatti szintről immár 14 százalék fölé ugrott. 

A második helyen álló cseh Skoda is egyre nagyobb részt szakít ki a közösből, miután a piac 8,5 százalékát birtokolja, míg a harmadik amerikai Ford jelenleg 7,9 százalékon áll. 

A Suzuki eközben továbbra is régi önmagát keresi: az esztergomi gyártósorral is rendelkező japán vállalat az elmúlt években még uralta a márkarangsort nálunk, mostanra viszont már meg kell elégednie a középmezőnnyel. 

A legnépszerűbb autómárkák Magyarországon
 

A Magyar Suzuki vezetői lapunknak úgy nyilatkoztak, hogy hiába tartoznak a sikeresebb készletgazdálkodású disztribútorok közé, mert a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt Magyarországon manapság jócskán lecsökkent az új autók iránti fizetőképes kereslet és a vásárlási szándék is. Úgy remélik azonban, hogy a személygépjármű-eladásra jellemző negatív spirálból a második negyedév végén, a harmadik negyedév elején kilábalnak. 

Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója is arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy az itthoni magánvásárlók többsége előreláthatólag marad a használtpiacon, ahol igyekszik néhány millió forintért jó állapotú kocsihoz jutni – bár manapság már egyre nehezebb ilyet találni. 

Rossz hír azoknak, akik olcsó és fiatal használt autót szeretnének

A használt Ford Focus ára átlagosan 44 százalékkal nőtt, de egy Volkswagen Golfért is 39 százalékkal többet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor.