BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Debreceni BMW-gyár: elégedett a cég vezetője, látványos fotókon az építkezés

Hans-Peter Kemser szerint már csak néhány hónapot kell várni, hogy megkezdjék a Neue Klasse előszériás gyártását, új mércét felállítva ezzel az autóra és az ottani folyamatokra is. A debreceni BMW-gyár elnök-vezérigazgatója elégedett az építkezés előrehaladásával, a nem termelési dolgozók pedig már be is költözhettek a cég kommunikációs központjába, ahol többek között egy étterem, egy laboratórium és egy egészségügyi részleg is helyet kapott.

„Néhány hónapon belül megkezdjük a Neue Klasse előszériás gyártását Debrecenben, új mércét állítva fel ezzel. Ez nemcsak az autóra, hanem az itteni folyamatokra is vonatkozik” – idézi a BMW Group honlapja Hans-Peter Kemsert, a debreceni gyár elnök-vezérigazgatóját. A hajdúsági járműüzem vezetője elégedett az építkezés előrehaladásával, a német márka azon magyarországi munkatársai, akik nem a termelésben dolgoznak, már birtokba is vették az úgynevezett kommunikációs központot. Az építészeti terveket és a megvalósítást teljes mértékben a BMW iFACTORY koncepciója alapján alakították ki. 

BMW
A nem termelésben dolgozó kollégák már birtokba vették a debreceni BMW-gyár kommunikációs központját.
Fotó: BMW Group

Mit jelent az iFactory-koncepció?

A portál azt írja, a digitalizáció már jelenleg is nagy szerepet játszik az üzemépítésben. Minden BMW-gyárnak ugyanis megalkották a digitális ikertestvérét: egy fotorealisztikus 3D-makettet, amelyben a munkatársak és a gépek mozgása, tevékenysége is le van modellezve. A debrecenié már 2023-ban megkezdte a termelést. Az iFactory-koncepció lényege, hogy a Föld bármely pontjáról, bármikor beléphetnek a német gyártó szakemberei, hogy a folyamatok fejlesztésén dolgozzanak, új modellek gyártását integrálják, vagyis hogy átlássák a gyártás menetét, és észre vegyék, hol lenne érdemes változtatni – emlékeztet korábbi cikkében a Gyártástrend.hu. 

A BMW élen jár a mesterséges intelligenciában (MI) rejlő potenciál kihasználásában: például a vállalat kamerái minden elkészült autóról fényképet készítenek, amelyek alapján az MI-technológia kiszúrja az esetleges gyártási hibákat, vagy a fogyasztásmérő szenzoroknak köszönhetően a legtöbbször még azelőtt kicserélik a szállítószalagok elhasználódó alkatrészeit, mielőtt a meghibásodás, így pedig a leállás bekövetkezne.

Az ígérik, a debreceni gyár az összes iFactory közül a legmodernebb lesz.

BMW
A fenntarthatósági megoldások mellett az újrahasznosítható fabútorok is nagy hangsúlyt kaptak a debreceni BMW-gyárban.
Fotó: BMW Group

Továbbfejlesztették a lipcsei üzemet

A BMW Group lipcsei gyárának központi épületére alapozva a debreceni kommunikációs „bázis” a karosszéria-, a festőüzem és az összeszerelő csarnok technológiái közötti kapcsolatot is megtestesíti. A BMW a honlapján arról számol be, hogy nem álltak meg az etalonként használt németországi létesítménynél, hanem továbbfejlesztették az alapgondolatát, és egy olyan központi épületet hoztak létre, amelyben a hálózati koncepció egyértelműen előtérbe került. Az építészeti tervek a nyitott terek elvének megfelelően készültek el, ami egyaránt lehetőséget nyújt az együttműködésre és az egyéni fókuszálásra. A kétszintes, körülbelül 19 ezer négyzetméteres kommunikációs központban 9406 négyzetméternyi irodaterületet található.

Az irodahelyiségek kialakításában fontos szerepet kaptak a fenntartható megoldások: 

  • a zöld falak, 
  • a papírmentesség vagy 
  • az 5G-technológia. 

Ahogy az újrahasznosítható fabútorok is. 

BMW
 A napokban hivatalosan is megnyitották a BMW Group Gyár Debrecen éttermét.
Fotó: BMW Group

Mi történik a debreceni BMW-gyár kommunikációs központjában?

Három fő gyártási terület helyezkedik el az adminisztrációs helyszín körül:

  1. az irodaháztól jobbra található karosszériaüzemből a még festetlen karosszériák egy szállítóhídon keresztül érkeznek, 
  2. majd az emberek feje fölött, jól látható módon, a kommunikációs központon át, a középen mögötte elhelyezkedő festőüzembe kerülnek át. 
  3. Innen, az immáron színüket elnyert karosszériák ismét az irodaépületen keresztül tovább haladnak az attól balra elhelyezkedő összeszerelő-üzembe.

Így a termékek útja azok számára is jól látható, akik nem közvetlenül a gyártásban dolgoznak.

A kommunikációs központ földszintjén, 1300 négyzetméteren egy korszerű laboratórium is otthonra talált, ahol a Neue Klasse-modellek színeinek prémium minőségét fogják biztosítani.

Az épületben lesz a gyár 700 négyzetméteres, jól felszerelt egészségügyi központja is, amely több között prevenciós kampányokat is megvalósít.

A vállalat tudatta, hogy a napokban hivatalosan is megnyitották a BMW Group Gyár Debrecen éttermét, ahol minden nap többféle menüből választhatnak a munkatársak.

BMW
A debreceni BMW-gyárnak már 1000 alkalmazottja van.
Fotó: BMW Group

Évente 150 ezer BMW készül majd Debrecenben 

Mint ismert, Debrecenben több mint 400 hektáros területen a BMW Group egy teljes járműgyárat épít, prés-, karosszéria-, fényező- és összeszerelő-üzemmel, valamint akkumulátor-modulok összeszerelésével. 

A német vállalat több mint 2 milliárd eurót (820 milliárd forint) fektet be a telephelybe, ahol 2025-től kizárólag tisztán elektromos meghajtású járműveket gyártanak majd.

Évente mintegy 150 ezer autó készül majd itt. A cégnek már most 1000 alkalmazottja van. A leendő dolgozókat klasszikus juttatásokkal és kedvezményes autókkal csábítják. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.