A németországi használt autók drágulásával magyarázzák a szakértők a visszaeső magyarországi importot. Idén januárban 9243 használt autó kapott magyar rendszámot, ami ugyan kisebb növekedés éves szinten, de továbbra is elmarad a 2022-es szinttől – derült ki a DataHouse adataiból. Utoljára 2022 júliusban fordult elő, hogy 10 ezernél több autót importáltak Magyarországra.

hasznalt-auto-09-aj20240123 Mályi 
Használt autókereskedés 
Használt autók és áraik az egyik kereskedésben. 
Illusztráció 

Fotó: Ádám János  ÁJ  
Észak-Magyarország  EM
Fotó: Ádám János 

A JóAutók.hu vezérigazgatója ezt a negatív trendet azzal magyarázta, hogy 

Németországban, a magyar fő forrásában 20 százalékkal drágultak a használt autók,

– erről a Német Autóklub közölt statisztikát. Halász Bertalan szerint a német drágulás és tavalyi magyar rontotta a keresletet az import autók iránt.

2022-ben átlagosan 10 500 autót hoztak be Magyarországra havonta, egy évvel korábban pedig 11 ezer volt ez a szint. A koronavírus-járvány előtt azonban sokkal jobban pörgött a használt autók piaca hazánkban. 2018-ban havonta 13 200 kocsit hoztak be a magyar utakra.

Halász Bertalan szerint az idei első fél évben még nem várható pozitív fordulat az autópiacon, de 2024 végére már felfelé mozdulhatnak a számok. A piacra jótékony hatással lesz a leszorított infláció.

Kiderült, mikor érdemes eladni az autónkat

A CarVertical autóipari adatszolgáltató szerint a megfelelő évszak kiválasztása segíthet a gyors értékesítésben. Felmérésük szerint a tulajdonosoknak nem érdemes kapkodniuk, hogy a hideg évszakban hirdessék meg kocsijukat, jobb, ha kivárnak, és legkorábban márciusban adják el ​​​– éves átlagban a cég autótörténeti jelentéseinek 8,2 százalékát ekkor kérik le. Eközben a december és a január számít a leggyengébb hónapnak, miután sokan inkább az ünnepi kiadásokra teszik félre a pénzt, és kevésbé gondolkodnak komolyabb költésekben.

A behozott használt autók közötti márkasorrend több változást is mutat az előző évhez képest: 

a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 13,3 százalékos részesedéssel, a második helyre azonban a Ford (9,2) futott be, megelőzve az Opelt (8,3). 

A negyedik helyet az Audi (6,9) tartja, az ötödik helyen azonban most az a BMW (5,9) áll, amely tavaly januárban még csak a nyolcadik volt.

A használtautó-import egyébként a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete. Miközben tavaly 106 ezer külföldről származó autó kapott hazai rendszámot, a belföldi átírások száma ennek közel nyolcszorosa, 825 ezer volt.