
Újabb leépítés az autóiparban: milliókkal veszik rá a dolgozókat az önkéntes felmondásra
Önkéntes elbocsátásokat hajt végre a Dacia Romániában. A felmondásért 185 ezer lejig terjedő végkielégítés jár, ami 14,66 millió forintnak felel meg.

Dacia-elbocsátás: a leglojálisabb alkalmazottak járhatnak a legjobban
- A legkisebb „lelépési díjat”, 22 ezer lejt (1,74 millió forint), azoknak ajánlják fel, akik legfeljebb két éve dolgoznak a vállalatnál, míg
- a két és négy év közötti szolgálati idővel rendelkezők 55 ezert lejt kapnak (4,36 millió forint).
- Négy és nyolc év közötti lojalitásért 98 ezer lej (7,77 millió forint),
- nyolc és tizenkét év közöttiért 120 ezer lej (9,51 millió forint),
- tizenkét és tizenhat év közöttiért pedig 150 ezer lej (11,89 millió forint) a fizetség.
A legjobban az autógyártónál 16 évnél hosszabb ideje foglalkoztatottak járnak, akik 185 ezer lejt kapnak, ha saját elhatározásból távoznak a cégtől
– írja a Maszol a Profit.ro információira hivatkozva.
Az úgynevezett gondoskodó elbocsátásprogram részeként a „búcsúzó” kollégák továbbra is kedvezményes áron vásárolhatnak Dacia, Nissan vagy Renault típusú személyautót.
A Dacia azoknak a munkatársainak javasolja az önkéntes elbocsátást, akik olyan osztályokon látnak el feladatot, ahol tevékenységcsökkentési és -megszakítási, projektlezárási, automatizálási, robotizálási, digitalizálási, egyéb szerkezeti vagy beosztási változtatások vannak kilátásban. A Profit.ro információi szerint nincs kitűzött cél az így leépítésre kerülők számát illetően.
Rengetegen dolgoznak a román autóiparban
A román vállalat idén fejezi be óriáskombija, a Lodgy, a Dokker és a Logan kombi közös utódjaként létrejött Jogger első generációjának előállítását, amely a marokkói tangeri gyártósorokra is bekerült. E modell helyett a Bigster gyártásába kezdenek, amely a debütálást követő első évben a megszokottnál alacsonyabb mennyiségben kerül piacra.
A romániai üzemben további két típusra kerül sor, de a termelést ezen autók esetében legkorábban 2026-ban kezdik meg.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) statisztikái szerint Romániában az egyik legmagasabb az arány az autóiparban foglalkoztatottak száma és az egy alkalmazottra jutó megtermelt mennyiség között.
A két helyi autógyár, a Craiova és a Mioveni éves termelése 3,2 jármű per alkalmazott, ami nem éri el az 5,4 autós uniós átlagot, míg Románia azon uniós országok közé tartozik, ahol közülük a legtöbben – 160 ezren – dolgoznak az ágazatban.
A két romániai autóüzemben foglalkoztatottak aránya a teljes romániai gyártásban foglalkoztatottak 14,5 százaléka, ami a harmadik legmagasabb érték az EU-ban.
Már évekkel ezelőtt látni lehetett, hogy baj lesz – elhúzódó krízisre készül az autóipar
Németországban gyenge a fogyasztás, az újonnan forgalomba helyezett járműveknek mindössze 12 százaléka volt elektromos hajtású az idei számok alapján. Várkonyi Gábor szerint az egyik legnagyobb probléma a maradványérték, hogy nem tudni, mennyiért lehet majd egy használt villanyautót eladni a jövőben, ezért némelyik német kereskedő már nem számítja be ezeket a kocsikat. Az autóipari szakértő úgy véli, ha a politikát akarja kiszolgálni az ágazat, és nem a vevőket, kinyílik az olló az eladások, illetve a megrendelések között. A jelenség nem is egyedi.




