BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Automatikus beruházás

Ötvenmillió dollárba került Szentgotthárdon a Genaral Motors legfrissebb beruházásában felavatott Allison sebességváltógyár. Az Allison a GM leányvállalata, és nehéz haszonjárművek számára készít automata sebességváltókat.

Néhány napja hivatalosan is termel a General Motors beruházásában létrehozott újabb szentgotthárdi részleg, ahol haszonjárművek számára készítenek sebességváltókat.



Ezen a piacon mintegy 85 százalékos részesedést szerzett az Allison (a GM leányvállalata) az elmúlt évi 177 ezer egységgel, miközben a világpiac mintegy 200 ezret vett fel -- tájékoztatta a Világgazdaságot Michael G. Headly, az Allison Transmission Europe ügyvezető igazgatója.



Elmondta még, hogy a világcég idei terve 250 ezer, 2004-ben pedig 450 ezer váltót szeretne készíteni, s ebben a munkában a nyolcvan fővel indult szentgotthárdi gyár is komoly szerephez jut.



Az új üzemben az Allison 10 termékcsaládjának egyikét gyártják majd, mégpedig egy műszakban évi 18 ezret, ám ha felfut a termelés, négy műszakban akár évi 60 ezerre is emelkedhet a kapacitás.



Az új beruházástól függetlenül az Opel szentgotthárdi gyárát is érintette a GM--FIAT Európát és Latin-Amerikát érintő stratégiai ipari szövetsége.



A GM 20 százalékra növelte tulajdonrészét a FIAT Auto Holdings BV cégben. Ez a holding új vállalat, amely a Ferrari és Maserati kivételével a FIAT személygépkocsi- és kishaszonjármű-gyártását felügyeli. Ugyanakkor a FIAT mintegy 32 millió GM-részvényhez jutott, azaz a GM jelenlegi részvényállományának mintegy 5,6 százalékához.



A GM és a FIAT júliusban megállapodást írt alá két 50-50 százalékos tulajdonú vegyes vállalat létrehozásáról a beszerzés, illetve a motor- és sebességváltó-gyártás terén. E megállapodások képezik a jogi alapot a GM és a FIAT Auto tulajdonában álló, európai és latin-amerikai motor- és sebességváltógyárak, illetve a beszerzési üzletágak átszervezésére.



A tagvállalatok tulajdonának, alkalmazottainak és üzleti tevékenységének bevitele a közös vállalatba az idei esztendő hátralévő részében lezajlik. Ennek során csatlakozott a GM/Opel szentgotthárdi motor- és sebességváltógyára ahhoz a vegyes vállalathoz, amelynek szervezeti központja Torinóban van. Nunzio Puvirentit, a FIAT Auto motor- és sebességváltó-gyártási vezérigazgatóját nevezték ki elnöknek, míg a vegyes vállalat vezérigazgatója Daniel Hancock, a GM Allison Transmission részlegének elnöke lett. Körülbelül 13 ezer GM-, Opel-, Vauxhall- és Saab-alkalmazott, továbbá 14 ezer FIAT-munkatárs került át az új céghez.



Az új közös vállalat a világ egyik legnagyobb gépkocsimotor- és sebességváltó-előállítója, 1999-es adatok szerint mintegy 5 millió motor, illetve sebességváltó kapacitással.



A szentgotthárdi gyárban 2000 első felében 269 ezer gépkocsimotort állítottak elő, s az idei termelés eléri az 500 ezer darabot. A tervek szerint 2001-ben fejeződik be az a 280 millió márkás beruházás, amelynek eredményeként az Opel Hungary 250 ezer CVT típusú sebességváltót gyárt majd évente.


Sebességváltógyár Szentgotthárdon Ötvenmillió dollárba került Szentgotthárdon a Genaral Motors legfrissebb beruházásában felavatott Allison sebességváltógyár. Az Allison a GM leányvállalata, és nehéz haszonjárművek számára készít automata sebességváltókat. Demeter Kálmán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.