Hosszú évekig a gyűjtögetés volt az ATAT&TT legfőbb stratégiája, mára viszont megfordult a folyamat: amit lehet, azt külön-külön cégbe szervezi a vállalat vezetése -- értékelik az ATAT&TT feldarabolását az elemzők.
Az USA legnagyobb telefontársasága ugyanis a cég 1984. évi feldarabolása -- a Baby Bell-társaságok létrehozatala -- óta a legnagyobb változás előtt áll: a konszern tevékenységét négy különálló vállalatba szervezik 2002-ig. A mobil- és a széles sávú kábeltévé-szolgáltatásért az ATAT&TT Wireless és az ATAT&TT Broadband, a lakossági, illetve a vállalati üzletágért az AT&T Consumer, illetve az ATAT&TT Business lesz a felelős. A tervek szerint mind a négy társaságot külön-külön a tőzsdére viszik.
Az átszervezéssel gyakorlatilag véget ért az a korszak a telefontársaság életében, amikor arra törekedtek, hogy az ügyfelek a kábeltévétől a maroktelefonig mindent megkaphassanak egy helyen. Mára bebizonyosodott, hogy az ilyen hatalmas cégek nem képesek elég rugalmasan reagálni a piac gyorsan változó igényeire. Ha viszont a tevékenységeket kisebb, jobban átlátható -- s elsősorban jobban ellenőrizhető, illetve elszámoltatható -- egységekbe szervezik, akkor látványosabb eredményeket lehet elérni.
Ezt vette észre az ATAT&TT vezetése is akkor, amikor a szétdarabolást választotta a jól csengő név megtartása mellett.
A Wall Street egyelőre nem ujjong Elmaradt az üdvrivalgás a Wall Streeten: a befektetők nem honorálták az AT&T feldarabolását. A legnagyobb amerikai távközlési vállalat papírjainak árfolyama a bejelentést követően több mint kilenc százalékkal csökkent. Mindamellett a nagyszabású átalakítástól hosszabb távon mindenképpen komoly növekedést remélnek a cég vezetői. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.